beantwoord

mail omtrent betaling van juiste afzender of niet?

  • 23 September 2022
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

Ik krijg een betalingsmail omtrent een abbonoment dat ik daadwerkelijk heb en jaarlijks betaal. De datum lijkt te kloppen, de gegevens ook. Echter ziet de mail er iets wat onbetrouwbaar uit. De afzender is: no-reply-financecenter.db@ns.nl

 

Kan ik via de link in deze mail betalen gezien dit een kloppend communicatie mailadres is of wellicht toch oplichters?

 

Groet

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 September 2022, 07:49

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Dit e-mailadres wordt echt door NS gebruikt voor communicatie over betalingsherinneringen. Zie deze pagina, en dan onderaan onder ‘Twijfel je of een e-mail van NS komt?'.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap ook werkelijk niet waarom NS daar zo'n e-mailadres voor gebruikt. Kan me goed voorstellen dat mensen daarover twijfelen.

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gaan betalingen bij NS via incasso. Heb je een betaling gemist en is dit een herinnering?

Reputatie 7
Badge

Zelfs al heb je een betaling gemist, zou het beter zijn als de mail je erop wijst dat je via je account de betaling kunt doen in plaats van een link. Zo'n link wordt zeer vaak in phishing mails gebruikt en kan me levendig voorstellen dat je daar liever niet op klikt, hoe geloofwaardig de gegevens in de mail ook mogen zijn.

Reageer