beantwoord

noreply@ns.nl

• 18 januari 2021
  • 16 reacties
  • 590 Bekeken

Ik heb het emailadres gemarkeerd als ongewenste email, aangegeven als phishing en een regel ingesteld dat alles wat van noreply@ns.nl komt meteen verwijderd moet worden. Ondanks al deze blokkades komt het alsnog binnen in mijn inbox.

Hoe verwijder ik dit?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 18 januari 2021, 18:53

Ik gebruik geen mail software, ik gebruik de webversie van Outlook (https://outlook.live.com/mail)

Ook daar kan het. Als je de e-mail opent heb je rechtsbovenin een icoontje bestaand uit 3 horizontale bolletjes. Daar klik je op, vervolgens selecteer je in het menu wat tevoorschijn komt ‘beveiligingsopties’ en dan staat er als 3e optie ‘<e-mailadres verzender> blokkeren’.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7

Normaal gezien is het zo dat bij elke mail onderaan een link staat waar je je kunt afmelden voor toekomstige mail

Heb ik geprobeerd. Dan krijg ik het volgende venster (zie afbeelding), vul ik mijn emailadres in, verstuur ik het en vervolgens krijg ik de volgende dag gewoon weer spam...

Badge +3

Afmelden voor overduidelijke spam moet je juist niet doen, want daarmee bevestig je alleen maar dat je e-mailadres geldig is én dat je die troep nog gelezen hebt ook. Da's vragen naar meer spam, want lijsten met geldige e-mail adressen zijn natuurlijk goede handelswaar.

Klopt. Enig idee hoe ik van dit emailadres af kom?

Badge +3

Veel meer dan blokkeren/filteren via een regel kan je eigenlijk niet doen. Vaak wordt het na een tijdje vanzelf minder.

Sinds ik het heb geblokkeerd en gefilterd is het alleen maar meer geworden...

Heb je in je Mijn NS account (als je dat hebt) ook al alle communicatie op nee staan? Anders kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum, dan kijk ik of alles op nee staat en wijzig dit eventueel voor je.

@Laura NS dit gedeelte?

Jep! Precies dat. Dan blijft Robert B's standpunt van kracht, helaas. Ervaring vertelt me dat dit wel het geval is. Sinds wanneer heb je het geblokkeerd?

Badge +3

Als je mails krijgt van noreply@ns.nl dan is het spam. NS gebruikt noreply.ns@ns.nl

Heb ik geprobeerd. Dan krijg ik het volgende venster (zie afbeelding), vul ik mijn emailadres in, verstuur ik het en vervolgens krijg ik de volgende dag gewoon weer spam...

Sinds ik het heb geblokkeerd en gefilterd is het alleen maar meer geworden...

Ja, als je je e-mail adres op de spammer’s website invult, dan wordt het alleen maar erger natuurlijk.

Je kunt beter *in* je mail-software deze afzender blokkeren i.p.v. zomaar op links te klikken.

Ik gebruik geen mail software, ik gebruik de webversie van Outlook (https://outlook.live.com/mail)

Badge +3

Ook daar kan je berichtregels instellen toch? Als afzender X → Verplaats naar prullenbak (of verwijder helemaal)

Ook daar kan het. Als je de e-mail opent heb je rechtsbovenin een icoontje bestaand uit 3 horizontale bolletjes. Daar klik je op, vervolgens selecteer je in het menu wat tevoorschijn komt ‘beveiligingsopties’ en dan staat er als 3e optie ‘<e-mailadres verzender> blokkeren’.

Reputatie 7
Badge +3

Als je mails krijgt van noreply@ns.nl dan is het spam. NS gebruikt noreply.ns@ns.nl

NS gebruikt meerdere e-mailadressen, maar noreply@ns.nl is geen e-mail adres van NS. noreply@email.ns.nl en noreply.ns@ns.nl zijn wel van NS.

Zoals eerder aangegeven, het emailadres is niet te blokkeren. Als ik het domein markeer als ongewenst blijft het binnen komen in m'n inbox. Regels werken ook niet, want het blijft binnen komen in m'n inbox. Hopen dat het vanzelf minder wordt…

Reageer