beantwoord

opleiding veiligheid en service

  • 1 July 2022
  • 3 reacties
  • 1944 Bekeken

Hoi,

 

Ik heb een vraag over de opleiding service en veiligheid. Hoe moeilijk is deze opleiding, het is lang geleden dat ik een opleiding heb gevolgd. Welke vakken krijg je zoal, krijg je ook weer de basis vakken zoals Nederlands en rekenen?

Ik heb al wel veel werkervaring (in de psychiatrie) ben dus al iets ouder maar ben toe aan verandering. Is het erg dat ik al wat ouder ben? Daarnaast ben ik benieuwd of er veel mensen zijn die dit vak tot hun pensioen doen?      

 

Vriendelijke groet Monique

icon

Beste antwoord door Slidestops 1 July 2022, 13:33

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi MoniqueE en welkom op de NS Community.

Wat leuk dat je interesse hebt in de opleiding Veiligheid & Service. Als je vragen hebt over de opleiding, of over de vacature zelf, dan wil ik je adviseren te mailen naar recruitment.operatie@ns.nl of te bellen met 088 – 671 16 98.

@Slidestops   Misschien kun jij hier wat meer helderheid in geven voor TS.

Hoi,

 

Ik heb een vraag over de opleiding service en veiligheid. Hoe moeilijk is deze opleiding, het is lang geleden dat ik een opleiding heb gevolgd. Welke vakken krijg je zoal, krijg je ook weer de basis vakken zoals Nederlands en rekenen?

Ik heb al wel veel werkervaring (in de psychiatrie) ben dus al iets ouder maar ben toe aan verandering. Is het erg dat ik al wat ouder ben? Daarnaast ben ik benieuwd of er veel mensen zijn die dit vak tot hun pensioen doen?      

 

Vriendelijke groet Monique

Je solliciteert bij NS op een vacature en daar hoort dan een interne opleiding bij. Nederlands en Rekenen hebben daar niets mee te maken - ik denk dat je meer richting een MBO opleiding zit te denken.
Op het moment dat je aangenomen wordt heb je zo’n 2/3 dagen in de week en 2/3 dagen in de week de theorie in Amersfoort. Voor V&S komen er dan ook nog fysieke momenten bij in de opleiding voor de geweldsbevoegdheid. 

De interne opleiding moet je denken aan onderdelen zoals - (spoor)Topografie / omgaan met je NS hulpmiddelen / klantcontact / afhandeling calamiteiten / gedragsregels NS / algemene kennis treinen - stations en dergelijke.

Het belangrijkste en moeilijkste onderdeel is je BOA. Dit is wat veruit de meeste het pittigst vinden. Je krijgt hier ongeveer 10 lesdagen in en dit wordt met 3 examenonderdelen getoetst.
De geweldsbevoegdheid wordt in 2 examenonderdelen getoetst. 
De BOA-opleiding is wel echt leerwerk.


Leeftijd maakt verder niet uit. Iedereen maakt kans om aangenomen te worden als je maar fit bent.
Er zijn mensen die hun pensioenleeftijd bij V&S halen, maar er zijn er ook genoeg die de laatste jaren wat anders gaan doen binnen de NS.

Je moet ieder jaar opnieuw examen doen in de geweldsbevoegdheid. En het is soms best fysiek zwaar werk. Vergeet niet dat aanhoudingen met geweld ook een onderdeel van ons werk zijn. 
De een zal fit genoeg zijn om dat tot zijn pensioen te kunnen doen, de ander is misschien op zijn 50e al niet fit genoeg meer. Dit is echt heel persoonlijk.

Als je verder nog vragen hebt, stuur maar een berichtje!

Reageer