Post op oud adres | NS Community
beantwoord

Post op oud adres

  • 27 June 2022
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Bij mijn vorige woning is post ontvangen die aan mij gericht is. Het gaat om een brief van de NS waarin aangegeven wordt dat mijn foto verloopt. Alleen heb ik geen idee aan welk account deze kaart gekoppeld is, ik weet niet waar ik moet inloggen. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 June 2022, 13:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een MijnNS-account is altijd gekoppeld aan een e-mailadres. Dan zijn inloggegevens op te vragen. 

Het alternatief is om een nieuw account aan te maken en te kijken of de huidige OV-chipkaart geregistreerd kan worden. Lukt dat, dan was de kaart nog niet gekoppeld. Lukt dat niet? Probeer dan om de inloggegevens te achterhalen. 

Krijg je wel e-mails van NS? Dan is je account hoogstwaarschijnlijk gekoppeld aan het e-mailaccount waarop de e-mails van NS krijgt.

https://login.ns.nl/login

Badge +3

Staat er in die brief een referentienummer (hopelijk geen 75 tekens of zo)?

Dan kan je die invullen op https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto als het goed is.

De pas die gekoppeld is aan de foto vraag is al lange tijd niet meer in gebruik. Mijn huidige OV kaart heeft een foto van twee jaar oud. Is er een mogelijkheid om die kaart op te zeggen? Ik weet niet aan welk account het is gekoppeld en ik weet het nummer van de kaart ook niet. Ik vind het vervelend dat een ander huishouden post ontvangt op mijn naam, maar kan het niet wijzigen zonder inlog..

Staat er in die brief een referentienummer (hopelijk geen 75 tekens of zo)?

Dan kan je die invullen op https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto als het goed is.

De pas die gekoppeld is aan de foto vraag is al lange tijd niet meer in gebruik. Mijn huidige OV kaart heeft een foto van twee jaar oud. Is er een mogelijkheid om die kaart op te zeggen? Ik weet niet aan welk account het is gekoppeld en ik weet het nummer van de kaart ook niet. Ik vind het vervelend dat een ander huishouden post ontvangt op mijn naam, maar kan het niet wijzigen zonder inlog..

Het beste wat ik je dan kan adviseren is om contact op te nemen met onze Klantenservice. Ik vermoed dat je meerdere keren voorkomt in ons systeem, mogelijk doordat er een nieuwe registratie is aangemaakt nadat je bent verhuisd. Mijn collega's kunnen dit onderzoeken en corrigeren. Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reageer