Telefoon verloren. Geen reactie gekregen na vondst. | NS Community
beantwoord

Telefoon verloren. Geen reactie gekregen na vondst.

  • 6 October 2022
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Afgelopen zondag avond ben ik mijn telefoon verloren in de trein van Eindhoven naar Rotterdam. Na dit gemeld te hebben bij personeel op het station hebben ze gebeld met aanwezig personeel in de trein die de telefoon hebben gevonden. De medewerker die mijn telefoon had gevonden zou woensdag weer werken en als ik een melding zou maken op de ns site bij verloren voorwerpen zou ik automatisch terug gegemaild worden wanneer hij/zij deze in zou leveren.

Nu is het donderdag middag en heb nog niks ontvangen of gehoord. Daarnaast kan ik mijn telefoon volgen via find my android en ligt deze nog steeds in een woonwijk ergens in een dorp in zuid holland. De telefoon wordt niet opgenomen wanneer mijn vriendin deze belt. Heb dit gemeld via twitter en de chat op de ns site maar beide reageren niet of met automatische berichten.

Ik begrijp dat de telefoon verliezen mijn eigen schuld is maar als hij na 20 minuten gevonden is vind ik het toch wel heel erg vervelend dat hij na 4 dagen nog gewoon ergens bij personeel thuis ligt. Zou iemand met mij contact op kunnen nemen zodat we dit eindelijk op kunnen lossen?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 6 October 2022, 14:57

Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op de NS Community, luuk.g, al had ik je graag met een leuker topic binnen zien komen.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om contact met jou op te nemen. Op onze social media is het erg druk en kan het dus inderdaad even duren voordat je een antwoord hebt. Heb je al geprobeerd om ons te bellen? Hier heb je al sneller antwoord dan via social media.

Bedankt voor de reactie. Zal na werk maar eens proberen de klantenservice te bellen met de telefoon van mijn vriendin.

Voor de duidelijkheid, de medewerker moet wel tijdens zijn/haar dienst langs een inleverpunt komen waar de telefoon ingeleverd kan worden. Mogelijk kwam deze medewerker dat niet en wacht op een nieuwe dienst om de telefoon dan ergens in te leveren.

Met een beetje mazzel is dat in jouw regio zodat je hem kunt ophalen.

Badge +3

Dat je hem nog kunt ‘zien’ (via een Google account?) is op zich een goed teken, want anders zou die al lang leeg zijn. Hij wordt dus blijkbaar opgeladen (wachtend op een beller)?

Overigens kan je de meeste Android toestellen op vliegtuigstand zetten zonder te ontgrendelen, en dan is hij echt ‘kwijt’ (van de kaart verdwenen).

Via https://www.google.com/android/find zou je hem 5 minuten hard kunnen laten rinkelen (óók als hij op stil staat, waarbij laten bellen door een vriendin weinig zin heeft). Maar ja, dan moet de ‘vinder’ wel in de buurt zijn en hem horen.

Voorheen kon je ook een boodschap achterlaten op het vergrendelscherm, maar die optie zie ik niet meer. Kan afhankelijk zijn van het merk…

Reageer