Wanneer denkt ns international antwoord te geven? | NS Community

Wanneer denkt ns international antwoord te geven?

  • 13 March 2022
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Als NS international zich op 21 februari verontschuldigt niet te hebben kunnen reageren binnen vijf werkdagen, binnen hoeveel werkdagen kunnen ze dat dan wel? Het is nu 13 maart...…

 

En waarom kan ik niet gewoon een mail sturen, maar moet dat of op deze manier of via Twitter? En waarom moet ik 51 minuten in de wacht staan en ben ik dan nóg niet geholpen aan de telefoon? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge

Omdat de service van NS Internationaal beneden alle peil is? Niet voor niks adviseren mensen om niet bij NSI te boeken.

Reputatie 7
Badge +1

Personeelsgebrek-of beter̈: gebrek aan deskundig personeel. Niet voorzien aan al die enorm ingewikkelde en specifieke vragen van reizigers die elk naadje van elke kous wensen te willen weten en dan nog weer een uitzondering weten te vinden. Of mensen die op stel en sprong perse nu hun teveel betaalde geld terug willen. Want ze doen zoals elke spoorlijn altijd of dat uit hun eigen beurs betaald moet worden.

Als het on een antw over een algemene vraag gaat kunnen de frequente reactoren hier wrs al wel antw bedenken. Gaat het om geld terug: dan helpt echt enkel geduld, en wel heeeeeeeel veel. Of heel soms de consumentenbond of zoiets.

Altijd beter om te boeken bij wat anders, zoals railway van waar je heen gaat of direkt Thalys/EuroStar. Het is al weer vele jaren terug dat Ns-I nog monopolie had op kaartverkoop, er zijn dus inmiddels ook anderen die zich daaraan wagen, zoals treinreiswinkel.

Reputatie 7
Badge +1

Altijd beter om te boeken bij wat anders, zoals railway van waar je heen gaat of direkt Thalys/EuroStar.

Als je in Nederland of België nog aansluitende treinen hebt, boek je beter via NS.

Het is al weer vele jaren terug dat Ns-I nog monopolie had op kaartverkoop, er zijn dus inmiddels ook anderen die zich daaraan wagen, zoals treinreiswinkel.

Er zijn altijd al NS-agentschappen geweest. De Treinreiswinkel is nog steeds niet anders dan dat (en tegelijk ook agentschap voor DB, ÖBB, SNCF en vast nog wel meer).

Reputatie 7
Badge +1

Na een klacht is binnen 1 maand ofwel een antwoord verplicht, ofwel een mededeling dat er meer tijd nodig is en wanneer het antwoord verwacht mag worden, wat niet later mag zijn dan 3 maanden na de datum van de klacht.

Reputatie 7

Heb ooit 1x bij NS International geboekt. Die site was een verschrikking toen. Op enkele vragen die ik toen had is nooit afdoend antwoord gekomen en heb dat toen maar laten zitten. Sindsdien altijd bij de betreffende vervoerder in het buitenland geboekt. Veel handiger en beter. En soms goedkoper.

Reputatie 7
Badge +1

Heb ooit 1x bij NS International geboekt. Die site was een verschrikking toen. Op enkele vragen die ik toen had kwam nooit afdoend antwoord en heb dat toen naar laten zitten. Sindsdien altijd bij de betreffende vervoerder in het buitenland geboekt. Veel handiger en beter. En soms goedkoper.

In de laatste jaren is de site van NSI wel wat verbeterd. Voor reizen naar België trouwens is NS vaak goedkoper dan de NMBS.

Reageer