communicatie over veranderingen in dienstregeling Zwolle | NS Community
beantwoord

communicatie over veranderingen in dienstregeling Zwolle

  • 28 October 2022
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Sinds kort rijdt er een extra trein tussen Zwolle en Amersfoort. Bij toeval kom ik daar achter, na al enkele keren te hebben moeten staan in de overvolle reguliere trein. Zou het niet mogelijk zijn dat te communiceren aan de abonnementhouders in Zwolle en Amersfoort? Of om te roepen op de stations?

Vandaag werd ik verrast door weer een andere wijziging van treinen/bestemmingen vanuit Zwolle richting Amersfoort/Itrecht. Zelfde vraag!

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 October 2022, 11:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb werkelijk nog nooit een melding vanuit NS Extra ontvangen sinds dat bestaat. Soms komt er wel een mailtje over werkzaamheden op mijn traject, maar dat is volstrekt willekeurig sinds ik alleen nog in het weekend reis op wisselende trajecten.

Over werkzaamheden Amersfoort Centraal, wat m'n thuisstation is, komen dan juist weer geen meldingen terwijl ik daar toch veruit het vaakst in- en uitcheck. Komisch genoeg wordt ik daar vaak vlotter over geïnformeerd door de bewonersbrieven van ProRail, ondanks dat ik eigenlijk helemaal niet zo vlak op het station woon.

Maarja mailings van NS zijn wel vaker ongelukkig. Ik kreeg er ooit een over drukte op Amersfoort - Utrecht, waarbij het advies was er eens eentje eerder of later te nemen. Dat was in mijn geval het advies voortaan een drukkere trein te nemen. Als je dan reisgedrag gebruikt, doe het dan goed 😉

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb werkelijk nog nooit een melding vanuit NS Extra ontvangen sinds dat bestaat. Soms komt er wel een mailtje over werkzaamheden op mijn traject, maar dat is volstrekt willekeurig sinds ik alleen nog in het weekend reis op wisselende trajecten.

Dat bedoel ik dus. Wel aangeven dat je vanuit NS Extra meldingen krijgt als er iets verandert op je vaste traject, zoals werkzaamheden of een aanpassing van de dienstregeling, maar vervolgens werkt dat niet. Terwijl het wel heel handig zou zijn, zeker in deze tijden waarin er door het personeelstekort vaak treinen vervallen. 

 

Badge +3

NS Extra heeft mij nog nooit een (zinnige) melding opgeleverd.

Volgens mij is het al lang vervangen door meldingen in de NS app (traject naar keuze). SMS doet men ook al lang niet meer aan.

Reputatie 7
Badge +1

In theorie is alles mogelijk, al zullen lang niet alle ABO-houders in die steden net dat stuk ertussen willen doen, uit Amf eerder naar Utr/Ams, uit Zw mogelijk naar Dvtr of Meppel.

Maar-het is hier al uittentreure zo vaak gemeld: NS verwacht ook van de trouwste klantjes die ook nog trouw gebleven zijn dat toch echt elke dag-en dan tegeswoordig ook pas de avond tevoor, op de site nagekeken wordt wat men denkt de volgende dag qua aanbod te doen. Net zoals al die ingeblikte omroepen altijd ook melden;; raadpleeg de ep´. Het enige voordeel is dan (in vergelijk met diverse buitenlanden die ik de laatste tijd bereis) dat NS altijd wel toegankelijk is-elders krijg je nogal ´ns de mededeling dat het overbelast is. Daarentegen is NS de laatste tijd notorious late met melden van de aangepaste diensten.

Goedemorgen corrya. In de kern klopt het wat bahnrider aangeeft. Het algemene advies tegenwoordig is om altijd van tevoren je reist te controleren in de Reisplanner. Zeker in de laatste maanden wordt er veel aangepast aan de dienstregeling waarbij het onbegonnen werk is om alles te communiceren zoals jij dat wenst. Plus zijn er veel mensen die dit soort omroepsberichten juist niet waarderen.

Ik heb daar wel een mailtje over gekregen. Maar dergelijke persoonlijke mails over aanpassingen en werkzaamheden op je vaste traject lijken eerder volkomen willekeurig te worden gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +3

In de 5 jaar dat ik dageliijks naar werk ging met de NS heb ik wel eens mailtjes over werkzaamheden op mijn traject gehad, maar dat gebeurde niet altijd. Vaak zat er bij die mail nog een coupon voor gratis koffie of thee. En kort nadat ik niet meer met de trein ging ontving ik zelfs een brief over werkzaamheden rond Leiden thuis, naast een mail erover.

Ook kondigde NS in februari 2019 aan dat er extra persoonlijke service aan NS Extra waren toegevoegd. Daarbij werd aangegeven “Zo krijg je nu ook berichten met informatie over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in de dienstregeling wanneer dat relevant is voor jouw traject.”   en  “Natuurlijk bepaal je zelf wat je van ons ontvangt. Bij jouw instellingen hebben we nu een vinkje toegevoegd: Persoonlijke informatie over mijn traject.” 

Mijn vinkje voor persoonlijke informate over mijn traject was toen inderdaad aangevinkt maar desondanks kreeg ik daarna geen informatie over de omvangrijke werkzaamheden die er iets later in april bij Leiden waren. Dit had ik toen gemeld hier en een moderator zou het doorzetten, nooit meer iets over gehoord. Ook was er in dat topic een andere reizigers die ook aangaf geen meldingen te hebben ontvangen. Topic staat helaas intussen in het archief en dus niet beschikbaar.

Zo'n bericht met informatie over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in de dienstregeling op jouw traject is natuurlijk een heel goede manier om vaste reizigers op de hoogte te stellen van de vele wijzigingen die nu vaak zijn. 

 

Bij NS Extra staat nog steeds aangegeven:

  • Voordelen speciaal voor jou
    We geven je een seintje als er iets verandert op je vaste traject. Of als er wijzigingen zijn aan het spoor bij jou in de buurt. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Maar ik vraag me af of dat uberhaupt werkt. Zijn er hier reizigers die ooit dergelijk meldingen vanuit NS Extra (dus niet de gewone servicemails of nieuwsbrieven) hebben ontvangen?

Reageer