Vandaag 4 januari 2022 rijdt er geen trein volgens de NS App om 05:44 uur vanuit station Apeldoorn naar station Amersfoort. Hoe kan dit? Hierdoor ben ik genoodzaakt om met eigen vervoer naar mijn werk te reizen. Ik ben in het bezit van een ns abbonement.
Ik zag dat een collega deze vraag intern al heeft gemeld voor onderzoek, dus hopelijk kan dit opgelost worden zodat het in de toekomst niet meer voor kan komen.
mijn ervaring is dat de overstappen in Amersfoort ( al jaren ) niet consequent worden aangeven. Meestal speelde dat probleem met overstappen van de 140/1500/2000 en minder met de treinen van/naar Enschede. Soms geeft de website/reisplanner de overstap wel aan, soms niet. Rond Den Bosch speelt een vergelijkbaar probleem:
In Den Bosch speelt iets anders. Daar staan de treinen niet recht tegenover elkaar gepland (4 versus 3b) en concludeert de reisplanner terecht dat een aansluiting van 2 minuten niet te halen is.
In Den Bosch speelt iets anders. Daar staan de treinen niet recht tegenover elkaar gepland (4 versus 3b) en concludeert de reisplanner terecht dat een aansluiting van 2 minuten niet te halen is.
Ik meen dat voor zo'n overstap minimaal 3 minuten wordt gerekend. In het verleden toch; NS publiceert hier immers niets meer over.
In Den Bosch speelt iets anders. Daar staan de treinen niet recht tegenover elkaar gepland (4 versus 3b) en concludeert de reisplanner terecht dat een aansluiting van 2 minuten niet te halen is.
Voor een deel is dat juist, maar voor een deel ligt het (net) iets anders. Zie link 2900/3600
Ik zie hier in de NS App gewoon een trein om 5:44 staan en volgens deze info heeft de trein ook gewoon gereden.
Is de juiste datum in de app geselecteerd of is er wellicht een andere optie aangezet zoals een via-station waardoor deze reis niet gevonden kon worden?
Hoe is dit dan mogelijk? Ik moest naar Schiphol met overstap in Amersfoort. Daar staat die niet tussen.
Hoi Messie52 en welkom op de NS Community!
Heel vreemd dat de trein van 05:44 uur niet bij jou in de reisplanner stond. Had je wellicht nog extra opties aanstaan? Ik heb het zelf ook even opgezocht, maar ik zie hetzelfde als dat Julian heeft gestuurd. Mocht dit in de toekomst nog eens voorkomen, kun je nog even de dubbelcheck doen in de reisplanner op de website.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.