geld terug vragen omdat trein niet reefd

  • 28 August 2022
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Gisteren wilde ik naar Schagen reizen, om mijn zoon alvast te laten zien hoe hij straks naar school in Schagen moest gaan. Dat gaat hij met de trein doen (makkelijkst). We gingen naar Den Helder Zuid en wilde de trein van 10:38 naar Schagen nemen. Ik heb OV 40% korting 1e klas, maar mijn zoon nog niet. Hiervoor moest ik een kaartje kopen in het apparaat voor kaartjes. Dat kostte me €16,70 (inclusief toelage) voor papieren kaartje 1e klas retour Schagen. 
we wachtten op het station en toen gebeurde het. De omroepster riep om 10:36 om, dat de 10:38 trein niet reed en men dus maar een andere planning moest maken. Hoe? Geen staking in Noord - Holland? Juist deze trein, die ik nodig had, reed niet.

Hoe ga ik hier geld voor terugkrijgen? Ik heb namelijk niet meer met de trein gereden, maar ben met de auto naar Schagen gereden. Dit omdat iken mijn zoon om rond 11:00 in Schagen moesten zijn.

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Als het een papieren kaartje uit het automaat is waarmee niet is gereisd, dan kunt u het geld vanaf de dag na geldigheid terugkrijgen op een loket. Een incheck met een daarop gevolgde uitcheck op dezelfde plaats binnen een uur, is ook geen reis. 

Ik neem aan dat u met uw ov-chipkaart of niet heeft ingecheckt dan wel na de incheck weer binnen een uur bent uitgecheckt in Den Helder Zuid. Dan kost uw reis niets.

 

Het kan ook via Klantenservice, maar die zijn zwaar overbelast en de wachttijd is veelal lang.

Reageer