trein naar vlissingen van 19:07 uit dordrecht van spoor 5

  • 16 February 2024
  • 15 reacties
  • 249 Bekeken

Ik stap in deze trein en hij gaat richting Rotterdam   
hoe kan dat?
 

lang leve de NS

 


15 reacties

Reputatie 6

Dat is vreemd. In de reisplanner zie ik dat de trein richting Vlissingen met +3 minuten is vertrokken van spoor 4.

Badge +3

Die was inderdaad ‘gespoorwijzigd’ naar 4 

 

En dat kan zomaar.    
1 minuut en de trein komt en dan stiekem de andere kant op gaan.  

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was dat pas op het laatste moment gewijzigd, of stond de wijziging niet op de perron schermen. Zelf ook eens gehad dat een scherm een verkeerde trein aangaven, en de reizigers maar verbaasd kijken toen er een trein vanuit de andere richting aan kwam rijden en op het andere spoor de trein die ze wilden hebben.

 

Vanaf spoor 5 vertrok vandaag de sprinter naar Den Haag. 

 

Badge +3

Begrijpelijk als het verkeerd op de borden staat, maar als er een SNG voor komt rijden naar Vlissingen zou ik mijn bedenkingen hebben… 😅

Heeft een SNG trouwens geen ‘koersdisplay’ aan de zijkant? Op de voorkant in ieder geval wel. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Daar zou ik een paar jaar geleden ook mijn bedenkingen bij hebben, maar tegenwoordig wordt er wel vaker afwijkend materieel ingezet. Als zou ik me dan alsnog afvragen of het wel klopt en niet zomaar instappen. 

Reputatie 7
Badge +3

 

Heeft een SNG trouwens geen ‘koersdisplay’ aan de zijkant? Edit: nee dus.
 

 

 

Badge +3

Oh haha, toch wel dan… 😂

Reputatie 7

maar als er een SNG voor komt rijden naar Vlissingen zou ik mijn bedenkingen hebben… 😅

 Is in Roosendaal niet zo heel gek hoor 😆

Reputatie 7
Badge +2

Begrijpelijk als het verkeerd op de borden staat, maar als er een SNG voor komt rijden naar Vlissingen zou ik mijn bedenkingen hebben… 😅

Helemaal als de borden aangeven dat er een zeswagenstel in rijdt, want die heb je niet van SNG😉

Begrijpelijk als het verkeerd op de borden staat, maar als er een SNG voor komt rijden naar Vlissingen zou ik mijn bedenkingen hebben… 😅

Heeft een SNG trouwens geen ‘koersdisplay’ aan de zijkant? Op de voorkant in ieder geval wel. 

 

Ik reis zelden met de trein en ga niet overal op letten. 
alle treinen zijn voor mij gelijk.   Geel/blauw 
spoor 5.   Staat op de borden    Dus zal wel goed zijn.   

Badge +3

Ik reis zelden met de trein en ga niet overal op letten. 
alle treinen zijn voor mij gelijk.   Geel/blauw 
spoor 5.   Staat op de borden    Dus zal wel goed zijn.   

Ik neem het je niet kwalijk, is mij ook meerdere keren overkomen (deze gaat toch naar Eindhoven?) Zonder verder te kijken of het spoor 18 of 19 was in Utrecht ergens instappen. 😣

Nou ja, dan maar via Arnhem en Nijmegen (en overstap Den Bosch naar zelfde trein) van Utrecht naar Eindhoven. Tja, wat extra reistijd 😥

Reputatie 5

Wat ook niet helpt is dat op sommige treinen verkeerde bestemmingen of gewoon geen bestemmingen zijn aangegeven. Vooral bij SLT en VIRM gebeurt dat vaak. Voor reizigers wordt het dan best puzzelen... In Zandvoort rijden de treinen dus soms ook naar Uitgeest en Hoorn... Behalve als je de schermen gelooft (Die het heel soms ook niet goed hebben)

Reputatie 7
Badge +1

Begrijpelijk als het verkeerd op de borden staat, maar als er een SNG voor komt rijden naar Vlissingen zou ik mijn bedenkingen hebben… 😅

Heeft een SNG trouwens geen ‘koersdisplay’ aan de zijkant? Op de voorkant in ieder geval wel. 

Bij SNG zijn de koersdisplays sowieso niet echt te vertrouwen, daar heel vaak de verkeerde bestemming op.

Reputatie 7
Badge +3

Bij SNG zijn de koersdisplays sowieso niet echt te vertrouwen, daar heel vaak de verkeerde bestemming op.

Ook bij andere treintypes heb ik regelmatig een verkeerde bestemming gezien in de koersdisplay. Bv bij VIRM dat er nog de bestemming van de vorige rit in staat. 

Zojuist was ik hier bij De Vink onder het station door gefietst toen er net een SNG (met 3 4-tjes maar liefst) richting Leiden  aankwam. Die had in de koersdisplays Vathorst staan. Moest gelijk aan jouw opmerking denken, want Vathorst vanaf De Vink …??? Maar het was volkomen juist, de 5800 rijdt door naar Den Haag Centraal. Zal ongetwijfeld met de werkzaamheden dit weekend te maken hebben. 

Reageer