Treinverkeer 23 september Roermond-Sittard | NS Community
beantwoord

Treinverkeer 23 september Roermond-Sittard

  • 7 September 2022
  • 9 reacties
  • 148 Bekeken

Op 23 september is er geen treinverkeer tussen Roermond en Sittard. Ook geen bussen? De Reisplanner geeft aan dat je via Herzogenrath en Venlo moet reizen. Hoeveel kost dan een treinkaartje, bijv. Heerlen-Eindhoven?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 7 September 2022, 14:55

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Het zou technisch gezien toch niet zo moeilijk moeten zijn om te regelen dat bij een reis tussen twee binnenlandse stations er nooit een reisadvies via een buitenlands station uit de reisplanner komt? Ik heb dat punt jaren geleden al eens aangekaart maar de NS weigert om er iets mee te doen.

Reputatie 7
Badge +1

Is DB zo veel duurder dan NS dan? Dat denk ik niet toch?

Ik zie in het bovenstaande reisadvies al toeslag staan, dus dan ben je sowieso extra kosten kwijt. 

En de OV-Chipkaart (en eventuele abonnementen) is denk ik ook niet geldig op die ICE?

Reputatie 7
Badge

Het zou technisch gezien toch niet zo moeilijk moeten zijn om te regelen dat bij een reis tussen twee binnenlandse stations er nooit een reisadvies via een buitenlands station uit de reisplanner komt? Ik heb dat punt jaren geleden al eens aangekaart maar de NS weigert om er iets mee te doen.

Maar is dat wat je wilt? Ik heb geen probleem met een reisje door het buitenland als het sneller is. Dat dit helemaal niet de snelste mogelijkheid is, is natuurlijk wel een probleem, maar in mijn ogen wel een ander probleem.

Reputatie 7
Badge +1

Er zal dan wel eindelijk iets worden gedaan aan die aangereden brug/viaduct die nu tot enkelspoor noopt zodat er dan geen enkel treintje over kan. Vervangbussen worden soms al helemaal niet meer of indien wel pas erg laat in de planner ingevoerd-al die mensen die altijd maar weken tevoren precies hun rit willen weten-daar kan tante NS natuurlijk niet aan beginnen-veels te lastig. Plus dat ze -als er genoeg gecharterd kunnen worden, toch niet gaan op die tijden, maar vol=vol=weg. ARV zal wel de stopbussen uit eigen voorraad moetn stellen voor de haltes tussendoor-en NS dan wat touringcars voor nonstop. Wordt nog curieus te zien hoe ze dat gaan oplossen met die CICO-palen. Welke burokraat heeft toch ooit zoiets kunnen bedenken?

Reputatie 7
Badge +1

Het zou technisch gezien toch niet zo moeilijk moeten zijn om te regelen dat bij een reis tussen twee binnenlandse stations er nooit een reisadvies via een buitenlands station uit de reisplanner komt? Ik heb dat punt jaren geleden al eens aangekaart maar de NS weigert om er iets mee te doen.

Maar is dat wat je wilt? Ik heb geen probleem met een reisje door het buitenland als het sneller is. Dat dit helemaal niet de snelste mogelijkheid is, is natuurlijk wel een probleem, maar in mijn ogen wel een ander probleem.

Maar jij betaalt dan ook lachend de extra kosten die DB jouw in rekening brengt??? 

Reputatie 7
Badge

Het zou technisch gezien toch niet zo moeilijk moeten zijn om te regelen dat bij een reis tussen twee binnenlandse stations er nooit een reisadvies via een buitenlands station uit de reisplanner komt? Ik heb dat punt jaren geleden al eens aangekaart maar de NS weigert om er iets mee te doen.

Maar is dat wat je wilt? Ik heb geen probleem met een reisje door het buitenland als het sneller is. Dat dit helemaal niet de snelste mogelijkheid is, is natuurlijk wel een probleem, maar in mijn ogen wel een ander probleem.

Maar jij betaalt dan ook lachend de extra kosten die DB jouw in rekening brengt??? 

Is DB zo veel duurder dan NS dan? Dat denk ik niet toch?

Reputatie 7
Badge

Maar als we het hier over treinen waarvoor toeslag verplicht hebben is er al een instelling om geen adviezen te tonen waar die in voorkomen, toch?

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie het nu ook, dit is een compleet onzin advies dat blijkbaar op de één of andere manier automatisch wordt aangemaakt. Dit advies zal binnenkort wel verdwijnen. Ik zag één keer op de dag ook een Arriva stopbus. Dat zal het uiteindelijk wel worden maar dan gedurende de hele dag.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

 

Reageer