verandering dienstregeling? | NS Community
beantwoord

verandering dienstregeling?

  • 22 September 2021
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Beste NS,

Ik reis al jaren het traject purmerend weidevenne-sloterdijk... ik weet dat jullie op dit traject willen gaan door rijden naar den haag...(nu stopt de trein in leiden) nu is het mij al twee keer overkomen, dat de regeling naar den haag word uitgevoerd, en mijn trein een kwartier later vertrekt dan normaal... maar zonder enige communicatie....  

Is daar een reden voor? En zo ja, wat is die reden? Door het kwartier later vertrekken, mis ik nu voor een tweede keer mijn aansluiting op sloterdijk, wat voor mij resulteerd in een half uur dat ik later op mijn werk aan kom.... 

Ik kijk best regelmatig op de app om te zien of er veranderingen zijn maar heb ik deze gemist???

M.vr.gr,

 

Marco Voogt. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 September 2021, 07:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge

Vergeet ook niet de bruggen tussen Zaandam en Hoorn die vrij lang open moeten. Dat werkt ook zeer beperkend.

@scirocco60  Als jij wil bijdragen in de kosten ?

 

Helaas is het blijkbaar niet mogelijk om de sprinter zonder wachttijd door te laten rijden omdat deze dan andere treinen (IC's) hindert in hun rijpad. Het plannen van treinen is een immens grote puzzel en doordat grote delen van Nederland maar 2 sporig zijn heb je heel veel beperkingen met het plannen.

En dit is niet de enige sprinter die langer moet wachten op een bepaald station vanwege de beperkte mogelijkheden op het spoor.

 

Wat betreft de stations, daar moet allereerst geld voor zijn en veel projecten die wel gepland waren zijn door o.a. corona opgeschoven. Eigenlijk is er gewoon te weinig geld op dit moment voor het spoor en de stations voor de hoognodige aanpasisngen en verbeteringen. De prioriteit qua geld uitgeven ligt dus op de plekken waar het het hardst nodig is voor de treinenloop en dat is komende jaren o.a. Amsterdam centraal en Amsterdam Zuid waar grote verbouwingen gaan plaatsvinden waarvan de bedragen inmiddels flink oplopen vanwege allerlei prijsstijgingen.

Kogerveld zal zijn beurt af moeten wachten, ook gezien het geen station is met grote reizigersaantallen.

Toch weer jammer dat de ns de lijn hoornkersenboogaard/den haag in de nieuwe dienstregeling weer benadeeld in de spits . zeker voor de reizigers vanuit Purmerend/schiphol/hoofddorp visa versa vooral vanuit hoofddorp krijgt de sprinter al een latere vertrek tijd van 8 minuten tevens nog een stop op Zaandam van 10 minuten. vooral op de test woensdagen hoor ik veel gemopper over het stilstaan op Zaandam. jammer dat de ns niet overweegt om de sprinter 4 keer per uur te laten rijden in de spits. weet zeker dat er meer mensen de trein zullen pakken in plaats van de bus of eigen auto. regelmatig valt er een SNG sprinter uit of de route ingekort tot Sloterdijk vooral in de winter periode. dan is het toch lang wachten. vind zelf dat de NS/ProRail deze lijn moet moderniseren incl de tussen gelegen stations . kogerveld is bijvoorbeeld zeer verouderd  

  

Reputatie 7
Badge +1

Er wordt- weer eens door een klein subgroepje- gestaakt, de machtige vuist van de oso onderdrukte en benadeelde arbeidsnemer recht zich op. Dus helemaal niks geen BNL tussen Breda en Ams-C, althans zo stelt de NMBS het.

In het blad van ROVER, wat meer op de hand van de reiziger en zijn wensen, is wel uitgebreider bericht over de ten gevolge van dat ETMET veroorzaakte afwijkingen in veel verderop gelegen lijnen. PLUS dat vandaag Leiden-Sol er weer eens uitligt door wat voor penarie dan ook weer.

Wantrouw die PR lui!! VRaag altijd meteen wat de niet genoemde nadelen nu weer zijn.

Reputatie 7
Badge +3

In het nieuwsbericht over de nieuwe tienminutentreinen wordt gezegd dat het effect op de rest van de dienstregeling minimaal is. 

Het effect van de testen op de rest van de dienstregeling is minimaal. De IC Brussel rijdt de hele dag naar Amsterdam Centraal in plaats van Den Haag HS. Ook zal de sprinter Hoofddorp – Hoorn Kersenboogerd in de spits langer moeten wachten op station Zaandam. Lokaal kunnen aansluitingen op bus, tram en metro veranderen.

Verder is NS erg goed in het benadrukken van de voordelen. 

https://www.ad.nl/video/productie/ns-start-testen-met-tienminutentreinen-wat-houdt-dat-in-248101

Reputatie 7
Badge +3

Op woensdagen wordt de nieuwe dienstregeling - meer specifiek de nieuwe “tienminutentreinen” - getest. Dit heeft ook gevolgen voor omliggende trajecten. NS communiceert hier niet of nauwelijks over, iedereen wordt geacht dagelijks de planner te checken.

Reageer