compensatie extra gemaakte kosten als ns geen alternatief vervoer regelt | NS Community
beantwoord

compensatie extra gemaakte kosten als ns geen alternatief vervoer regelt

  • 2 November 2021
  • 3 reacties
  • 957 Bekeken

Hallo,

morgen rijden door personeelstekort bij ProRail geen treinen op traject Utrecht - Arnhem. Ik reis dagelijks van Arnhem naar Maarn. Er wordt geen alternatief vervoer gerealiseerd, dus moet ik extra kosten maken om op mijn bestemming te komen. Heb ik nu recht op compensatie van extra gemaakte kosten?

icon

Beste antwoord door MoDe 2 November 2021, 23:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die vraag heb ik al een ander topic gesteld. Eerder werd daar door een moderator gesteld dat je een geld terug bij vertraging claim kan indienen wanneer je meer dan 30 minuten vertraging heb. Alleen die vertraging kun je pas hebben als je met een trein kan reizen, bv omreizen van Arnhem naar Utrecht. Reis je van of naar één van de station vanwaar helemaal geen trein rijden kun je niet omreizen, dus heb je geen check-in. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Misschien een tip, als je afgekocht reisrecht hebt (bv een Traject Vrij abonnement) en je woont dicht bij het station, check daar in (en misschien ook weer gelijk uit) zodat je kunt aantonen dat je de intentie had om te reizen. Reizigers die dit deden bij de landelijke staking een aantal jaar geleden kregen wel geld terug. 

Reputatie 7
Badge +3

Op 3 november rijden er wel treinen op dat traject, er heeft zich een verkeersleider gemeld. Was dat niet zo dan had je voor een deel kunnen omreizen via Den Bosch. Regel je zelf ander vervoer dan zouden normaal gesproken de kosten voor jou zelf zijn. 

Is thuiswerken een optie? Het Rijk heeft opgeroepen omdat dit weer te gaan doen

Reputatie 7
Badge +1

Dit is een wat schimmig gebied, omdat er altijd bij juristerij-en dan vooral als er sprake is van mogelijk grotere bedragen vanwege 100en reizigers- van OVERmacht. Dat sluit alles uit. Nou kan je wel hard roepen dat papa NS… maar als hadden komt is hebben te laat. Ik weet niet of opa overheid hier ook al iets voor heeft geregeld in de contracten-zal wel op hetzlefde neerkomen als staking (in feite is het verschil daarmee ook nihil).

Reageer