Ik ben dus sinds september 2022 aan het wachten op antwoord. Geen email, niks nada.
Natuurlijk mag NS de ticketgegevens gebruiken om contact op te nemen met klanten. Een bedrijf mag contact opnemen met een klant. Zo idioot zit de AVG nu ook weer niet in elkaar. Bedrijven zouden zich daar niet achter moeten kunnen verschuilen.
IAls je per internet een ticket koop moet de NS je toch altijd weten te vinden. Waarom nemen zij geen contact op in zulke gevallen?
Je hebt geen toestemming nodig om een ticket voor de thalys te boeken. Wel als je de volledige kosten terug wilt hebben is het zaak om daar vooraf contact over te hebben. De stakingsvergoeding voor alternatief vervoer was €25 en te declareren via een apart formulier.
Ik begrijp dat
Als NS vergoeding van de extra kosten afwijst, zou ik naar de geschillencommissie gaan.
Ook geen bevestiging? Helaas duurt het afhandelen van de claims heel lang. Reken op minstens een half jaar. Wat natuurlijk schandalig is.
Hey Nordi. Welkom bij de NS Community.
Als er geen enkele mail is geweest dan gaat er iets mis. Iedereen die een claim goed ingediend heeft rond die tijd heeft al een update mail gehad over de status van de claim en dat dit langer dan normaal zal duren. Heb je dit niet gehad, dan is het goed mogelijk dat je claim niet goed ingediend is. Helaas kunnen we dat hier niet zien. Ik raad je aan om het dan alsnog in te dienen. Een dubbele claim kunnen we gewoon wegwerken, maar als het niet geclaimd is is dat natuurlijk zonde.
Langer dan normaal alla, maar deze tijdspanne die NS ervoor nodig heeft is volslagen absurd en zo las ik op twitter als het dan goedgekeurd is gaan er nog eens 2 maanden overheen???
Heb net voor de zoveelste keer met NS-Klantenservice gebeld over dezelfde Taxiclaim op NS Stakingsdag vrij 9 september! De met toestemming van N.S.Klantenservice door mij voorgeschoten Taxibetaling van Amsterdam-Leeuwarden wordt betaald uit de FNV Stakingskas en duurt nog paar weken! Ik heb een NS Weekend Vrij Flex Abonnement....wacht vol ongeduld om Taxigeld terug te krijgen..Wie nog meer?
Ik wacht ook al sinds september op vergoeding van mijn kosten voor de Thalys die ik heb geboekt de avond dat zij lieten weten in het hele land niet te rijden wegens staking in regio Utrecht. Ik kon geen contact krijgen met NS! Gelukkig heb ik toen maar zonder toestemming (die je blijkbaar nodig hebt?) een ticket voor de Thalys gekocht. Als ik op de NS had moeten wachten, was dat niet meer gelukt. Ik had al een studio in Oostende geboekt en betaald voor 4 dagen. Dus…
Onlangs van de NS gehoord, toen ik belde wegens vergoeding van een vliegticket van London naar Amsterdam omdat de Eurostar niet terugreed wegens staking waarvoor ik nu zegge en schrijve 47 euro heb ontvangen, dat de behandeling van de klacht c.q. het verzoek om vergoeding tot 7 maanden kan duren. Maar het is in behandeling…
Als je per internet een ticket koop moet de NS je toch altijd weten te vinden. Waarom nemen zij geen contact op in zulke gevallen?
Je hebt geen toestemming nodig om een ticket voor de thalys te boeken. Wel als je de volledige kosten terug wilt hebben is het zaak om daar vooraf contact over te hebben. De stakingsvergoeding voor alternatief vervoer was €25 en te declareren via een apart formulier.
In het geval van het vliegticket boeken, omdat de Eurostar niet reed, had je als je dat volledig vergoed wilde hebben van te voren contact moeten opnemen met NS om te overleggen over de mogelijkheden.
De vraag is of NS de gegevens die je verstrekt hebt om een ticket te kopen ivm privacy mag gebruiken voor andere redenen, zoals informeren.
Natuurlijk mag NS de ticketgegevens gebruiken om contact op te nemen met klanten. Een bedrijf mag contact opnemen met een klant. Zo idioot zit de AVG nu ook weer niet in elkaar. Bedrijven zouden zich daar niet achter moeten kunnen verschuilen.
Of dat mag is de vraag, als je ticket koopt kun je aanvinken of je het een en ander wilt ontvangen. Zou je dan benaderd mogen worden als je geen akkoord hebt gegeven?
Nou ik ben afgescheept met €25 voor de gemaakte taxikosten van €450 van Amsterdam naar Leeuwarden! Waar ik van te voren toestemming had gekregen van NS Klantenservice dat op Stakingsdag vrijdag de 9de september het hele bedrag uit de FNV Stakingskas betaald zou worden!Dit is een heel duur geintje en ik voel me opgelicht door de NS en heb officieel een Klacht ingediend want zo ga je niet met NS Flex Weekend Vrij Abonnementshouders om met een kleine AOWEETJE Shame om you NS!!!!
Nou ik ben afgescheept met €25 voor de gemaakte taxikosten van €450 van Amsterdam naar Leeuwarden! Waar ik van te voren toestemming had gekregen van NS Klantenservice dat op Stakingsdag vrijdag de 9de september het hele bedrag uit de FNV Stakingskas betaald zou worden!Dit is een heel duur geintje en ik voel me opgelicht door de NS en heb officieel een Klacht ingediend want zo ga je niet met NS Flex Weekend Vrij Abonnementshouders om met een kleine AOWEETJE Shame om you NS!!!!
Er was van te voren aangekondigd dat de maximale vergoeding €25 zou zijn voor alternatief vervoer.
Had je de toezegging op schrift?
Je zou nog de taxikosten bij FNV kunnen claimen, als toegezegd is dat het hele bedrag uit de stakingskas van FNV betaald zou worden.
Hey Nordi. Welkom bij de NS Community.
Als er geen enkele mail is geweest dan gaat er iets mis. Iedereen die een claim goed ingediend heeft rond die tijd heeft al een update mail gehad over de status van de claim en dat dit langer dan normaal zal duren. Heb je dit niet gehad, dan is het goed mogelijk dat je claim niet goed ingediend is. Helaas kunnen we dat hier niet zien. Ik raad je aan om het dan alsnog in te dienen. Een dubbele claim kunnen we gewoon wegwerken, maar als het niet geclaimd is is dat natuurlijk zonde.
Heb net voor de zoveelste keer met NS-Klantenservice gebeld over dezelfde Taxiclaim op NS Stakingsdag vrij 9 september! De met toestemming van N.S.Klantenservice door mij voorgeschoten Taxibetaling van Amsterdam-Leeuwarden wordt betaald uit de FNV Stakingskas en duurt nog paar weken! Ik heb een NS Weekend Vrij Flex Abonnement....wacht vol ongeduld om Taxigeld terug te krijgen..Wie nog meer?
Ik vind deze toezegging dan weer heel apart. Waarom zou er een taxi vergoed worden op een stakingsdag?? De maximale vergoeding was € 25,00. Ik hoop voor u dat u de toezegging op schrift heeft.
Ik wacht ook al sinds september op vergoeding van mijn kosten voor de Thalys die ik heb geboekt de avond dat zij lieten weten in het hele land niet te rijden wegens staking in regio Utrecht. Ik kon geen contact krijgen met NS! Gelukkig heb ik toen maar zonder toestemming (die je blijkbaar nodig hebt?) een ticket voor de Thalys gekocht. Als ik op de NS had moeten wachten, was dat niet meer gelukt. Ik had al een studio in Oostende geboekt en betaald voor 4 dagen. Dus…
Onlangs van de NS gehoord, toen ik belde wegens vergoeding van een vliegticket van London naar Amsterdam omdat de Eurostar niet terugreed wegens staking waarvoor ik nu zegge en schrijve 47 euro heb ontvangen, dat de behandeling van de klacht c.q. het verzoek om vergoeding tot 7 maanden kan duren. Maar het is in behandeling…
Als je per internet een ticket koop moet de NS je toch altijd weten te vinden. Waarom nemen zij geen contact op in zulke gevallen?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.