Skip to main content

Op 22 september 2022 is mijn claim goedgekeurd. Uitbetaling hiervan laat nog steeds op zich wachten terwijl de normale doorlooptijd maximaal 2 weken is.

Van de 2 claims die nog uitstaan in het kader van de stakingsregeling (2x € 25,00) heb ik alleen een mail dat het nog minimaal een maand duurt.

Uiteraard heb ik begrip voor de personeelsproblemen maar dit gaat nergens meer over.

Dit is niet de eerste keer dat ik hierover klaag. De enige reactie komt van medereizigers die hetzelfde ervaren. Met name claimen via chatbot Jens is tenenkrommend amateuristisch.

De NS hult zich in stilzwijgen. Graag actie!!

En denk nou eens 2 dubbeltjes verder: prompt gaan alle bonden, die het uiteindelijk daar toch voor het zeggen hebben en die de polletiek ook meest prachtig weten te masseren/naar hun hand te zetten keihard sreuwen want; UITbesteden! Banen vernietigen! Onderbetaalde loonslaven die voor appel&ei enrstig moeilijk en gespecialiseerd werk moeten doen voor iets waar ze niet eens bij werken!

Net zoals de in Duitsland een onafhankelijk Büro Fahrgastrechte hebben. Die ook bepaalt welke mij de rekening krijgt van de vergoedingen-aldaar overigens volgens de lage EU standaard.

Had pas een >2 uur retraso=vertraging, motor uitgevallen, van een trein hier in Spanje en RENFE belooft grootmoedig gehele compensatie-alleen krijg je elke keer bij klikken op de site daartoe de melding dat het overbelast is.


Ik heb trouwens een goede suggestie voor NS om achterstanden in te lopen. Stoppen met het maken van fouten in de behandeling van letterlijk elk verzoek. Er zijn nu aantoonbaar vijf verzoeken achter elkaar verkeerd afgehandeld.

Ik moet nu opnieuw bezwaren gaan sturen voor drie onterechte afwijzingen van claims van 3-4 maanden geleden en in het beste geval heb ik dan ergens begin 2023 een reactie 

 


Ik had heel toevallig maandag contact opgenomen over een tweetal claims die begin juni (!) verkeerd waren behandeld. Op 26 september bevestiging gehad dat ik binnen 3 weken betaald zou worden, maar niets ontvangen. Door een, overigens vriendelijk en professionele, medewerker van NS erop gewezen dat er sprake was van een storing.

Maandagmiddag alsnog binnengekomen. Beter laat dan nooit.

En nee @Henkpeetersen . NS vergoedt geen wettelijke rente en er is ook geen vergoeding voor extra gemaakte kosten om achter de uitblijvende betaling aan te zitten. Daar zou ik, bij een doorlooptijd van meer dan 4,5 maand, uiteraard wel recht op kunnen hebben, maar dan moet ik met advocaten en gerechtsdeurwaarders aan de slag en wie doet dat nou voor amper 50 euro. Die extra kosten worden alleen bij de reiziger in rekening gebracht bij te late betaling vanaf enkele minuten 👍 Omgekeerd zal NS bij maandenlange overschrijding van zo'n beetje elke wettelijke termijn nooit met ook maar een (spreekwoordelijk) dubbeltje over de brug komen

Deze week gelukkig gelezen dat NS dit soort zaken in de toekomst hopelijk verplicht uit moet gaan besteden. Die COR zou zich de ogen uit haar kop moeten schamen. Ik lees helaas geen enkele zelfreflectie over jaren van wanprestatie en onkunde om ook maar een enkele terechte claim correct te behandelen. Bijna vijf maanden voor een simpele vergoeding, is dat kwaliteit en betrouwbaarheid? Bij andere vergoedingen (want er staat nog heel wat open) ga ik inmiddels door de 6 maanden heen en het wordt niet beter, maar elke dag slechter. Deze gaan dus richting een half jaar tot een jaar.

Daarnaast zou de NS zich de komende jaren al moeten voorbereiden op de voorgenomen plannen. Taken als onderhoud, klantenservice en reisinformatie moet de NS dan overdragen aan derde partijen. De COR vreest dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van een nationale treinreis hierdoor afnemen. Ook kan dit de kosten verhogen.

 

 

 


 

Ik heb hierover een interne melding gehad:

"Door een interne fout zijn GTBV-claims, die zijn afgehandeld tussen 22 september tot en met 28 september 2022, niet uitbetaald. Deze fout wordt hersteld en klanten krijgen alsnog hun geld voor 5 november 2022.

Mijn excuus voor het ongemak!

 

Twee claims goedgekeurd op 21 september zijn hier ook nog niet uitbetaald. Ik wacht het maar even af dan.

 

Gisteren dan eindelijk uitbetaald.


 

Ik heb hierover een interne melding gehad:

"Door een interne fout zijn GTBV-claims, die zijn afgehandeld tussen 22 september tot en met 28 september 2022, niet uitbetaald. Deze fout wordt hersteld en klanten krijgen alsnog hun geld voor 5 november 2022.

Mijn excuus voor het ongemak!

 

Twee claims goedgekeurd op 21 september zijn hier ook nog niet uitbetaald. Ik wacht het maar even af dan.


Mag ik het vreemd vinden dat NS dan nog even 2 weken extra de tijd neemt om deze claims uit te betalen?? Dat moet dan toch a la minute geregeld worden. Nee hoor wij zetten de reizigers op 1, 2 en 3 en dus wacht je nog maar 2 weken.

 

Gaat NS wettelijke rente vergoeden?


Ik heb hierover een interne melding gehad:

"Door een interne fout zijn GTBV-claims, die zijn afgehandeld tussen 22 september tot en met 28 september 2022, niet uitbetaald. Deze fout wordt hersteld en klanten krijgen alsnog hun geld voor 5 november 2022.

Mijn excuus voor het ongemak!


Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niets meer dan iedere andere reiziger en NS niet tot actie aanzetten om zo snel mogelijk jouw claims uit te betalen.

Geduld is een schone zaak.


Reageer