Interne opleiding conducteur 6 maanden | NS Community
beantwoord

Interne opleiding conducteur 6 maanden

  • 4 December 2022
  • 6 reacties
  • 1277 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb vorige week gesolliciteerd voor de interne opleiding conducteur bij de NS. Ik krijg helaas het recruitment team niet te pakken en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. 
 

1. Doe je het assessment thuis online of moet je naar locatie ? 
2. Wat wordt er bekeken tijdens het achtergrondonderzoek, is nieuw voor mij tijdens een sollicitatie haha. 
3. Hoeveel tijd gaat eroverheen van start sollicitatie tot begin van de opleiding? 
4. Krijg je voor deze interne opleiding een erkend diploma op niveau 3 ? 
 

Heel veel succes voor diegene die er nu mee bezig zijn en gefeliciteerd voor als je al geslaagd bent! :) 

icon

Beste antwoord door Slidestops 4 December 2022, 14:29

Bekijk origineel

6 reacties

Misschien ik ook wel :)

In principe duurt een opleiding HC tegenwoordig 15 weken. 
Die 15 weken zijn opgedeeld in verschillende module's.

Ruwweg zul je elke week 1 á 2 keer per week een dag in Amersfoort (opleidingscentrum) of zelfstudie (thuis) hebben.

Dit betekent dat je dus 3 á 4 keer per week de trein op zult gaan en in de praktijk mee loopt.

Het begin van je opleiding staat vooral in het teken van de introductie en regels bij de NS.
Vervolgens krijg je service verlenen , hierna komt een stukje toezichthouden en je eindigt de opleiding met calamiteiten.

Dit is even in een notendop wat je kunt verwachten. Mocht je nog meer vragen hebben stuur gerust een berichtje :)

Bedankt voor je uitleg! Heel erg fijn 😊 

Misschien ik ook wel :)

In principe duurt een opleiding HC tegenwoordig 15 weken. 
Die 15 weken zijn opgedeeld in verschillende module's.

Ruwweg zul je elke week 1 á 2 keer per week een dag in Amersfoort (opleidingscentrum) of zelfstudie (thuis) hebben.

Dit betekent dat je dus 3 á 4 keer per week de trein op zult gaan en in de praktijk mee loopt.

Het begin van je opleiding staat vooral in het teken van de introductie en regels bij de NS.
Vervolgens krijg je service verlenen , hierna komt een stukje toezichthouden en je eindigt de opleiding met calamiteiten.

Dit is even in een notendop wat je kunt verwachten. Mocht je nog meer vragen hebben stuur gerust een berichtje :)

@Loes kan hier vast wat meer over vertellen

 

Is er iemand die misschien kan vertellen hoe een week eruit ziet als je begint met de opleiding hc? 

groetjes Daisy

Hoi Kyaraxx en welkom bij onze Community. Leuk om te lezen dat je hebt gesolliciteerd bij oNS!

Kun je wat met het antwoord van Slidestops? Mocht je NS Recruitment nou toch even willen bereiken, dan kun je hun contactinformatie hier vinden. Bellen zou ik tijdens kantoortijden doen. Daarnaast kun je ook gebruik maken van de veelgestelde vragen.

Hoe dan ook veel succes met je sollicitatie en wie weet tot snel!

Goedemiddag, 

Ik heb vorige week gesolliciteerd voor de interne opleiding conducteur bij de NS. Ik krijg helaas het recruitment team niet te pakken en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. 
 

1. Doe je het assessment thuis online of moet je naar locatie ? 
2. Wat wordt er bekeken tijdens het achtergrondonderzoek, is nieuw voor mij tijdens een sollicitatie haha. 
3. Hoeveel tijd gaat eroverheen van start sollicitatie tot begin van de opleiding? 
4. Krijg je voor deze interne opleiding een erkend diploma op niveau 3 ? 
 

Heel veel succes voor diegene die er nu mee bezig zijn en gefeliciteerd voor als je al geslaagd bent! :) 

    1. Zolang het mogelijk is is een assessment op locatie.

  1. Of dat je geen strafblad hebt, negatief verleden met NS hebt. Maar ook geen gekke dingen op social media etc hebt staan. Je zult een VOG moeten kunnen krijgen.
     
  2. Dit kan enkele maanden zijn. Na je sollicitatie procedure start de opleiding nog niet direct - sommige zullen nog met een opzegtermijn etc zitten.
     
  3. Nee, de opleiding is echt alleen om je aan het werk te krijgen bij NS, heeft verder weinig waarde. 

Reageer