Internet in de trein | NS Community
beantwoord

Internet in de trein

  • 23 March 2016
  • 5 reacties
  • 7984 Bekeken

Waarom is het internet in de trein zo verschrikkelijk slecht?
Ik kan meestal de ns website niet of heel slecht bereiken.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 23 March 2016, 10:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Omdat er nogal wat gebruikers tegelijk gebruik maken van een beperkte verbinding en er veelal een overdaad aan wifi access-points in de buurt is die op dezelfde kanalen opereren als de access-points van de NS. Er zijn heel wat reizigers die hun telefoon ingesteld hebben als hotspot. Zelfs als de trein dus niet langs woonwijken rijdt, zijn er nog meerdere signalen die invloed kunnen hebben op de kwaliteit van de verbinding. Daarnaast zijn sommige access-points binnen Wifi in de Trein niet correct ingesteld en delen hetzelfde kanaal, dat draagt ook niet bij aan een optimale verbinding. Bijgevoegd een schermafdruk tijdens een doorsnee rit, 50 meter van de dichtstbijzijnde bebouwing, coupe half vol.
Bedankt voor je nuttige reactie Sleurhutje. We zijn met al onze hubs inmiddels overgeschakeld op 4G ipv 3G. Edoch, nog altijd moet een rijdende trein steeds verbinding zoeken met zendmasten in het land, naast het hierboven benoemde feit dat er nogal wat storingsfactoren in en rond de trein zijn. Toch merken we dat er zeker vooruitgang is ten opzichte van 3G. Het wifi in de trein voldoet helaas niet aan de standaarden die je wellicht thuis hebt. En daar gaan we ook niet aan voldoen. Wifi in de trein is over het algemeen prima geschikt om een reisplannerapp te openen of een tweet te versturen. Probeer het verwachtingspatroon dus iets bij te stellen.
Wellicht is het een idee om het antwoord van Sleurhutje in jullie standaard-antwoord te verwerken. Vaak is ook de lokale pagina (waar het vinkje gezet moet worden) al moeizaam te laden. De analyse van Sleurhutje is daarvoor een plausibele verklaring, het verbinding zoeken met zendmasten natuurlijk niet.
Reputatie 3
Het wifi in de trein voldoet helaas niet aan de standaarden die je wellicht thuis hebt. En daar gaan we ook niet aan voldoen.
Zelfs heel veel mensen klagen over slecht internet via wifi thuis. Om dezelfde reden. Teveel access-points op dezelfde kanalen (frequenties). En met de explosieve groei van draadloze apparaten, zal het er niet beter op worden vrees ik. 😞
Reputatie 1
Het zou ook helpen als mensen niet asociaal en/of dom doodleuk filmpjes gingen zitten bekijken. Dat vreet natuurlijk data.

Reageer