Liftschacht virm generatie 1 tot en met 3? | NS Community
beantwoord

Liftschacht virm generatie 1 tot en met 3?

  • 17 September 2022
  • 9 reacties
  • 446 Bekeken

Ik vroeg me af wat het nut was van de liftschachten in de virm generatie 1 tot en met 3. Ze zorgen ervoor dat de trappen minder breed zijn. Dus ik vraag me af waarom ze er zitten?

Foto van de liftschacht:
 
icon

Beste antwoord door Tomas NS 17 September 2022, 12:31

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

De lift was voor het wagentje (railtender) van de railcatering.

Is dat ooit gebruikt of was de catering al afgeschaft toen het in dienst kwam?

De railcatering was toen nog niet afgeschaft. Ik weet nog dat de voorraad altijd al een eind op was toen die in Zeeland langs kwam richting Vlissingen.

Badge +3

Uit een gearchiveerd topic 

En een filmpje daarover https://www.youtube.com/watch?v=uveld7anTTw

Reputatie 7
Badge +3

Daar zijn online nog wel foto's van te vinden.

 

Een filmpje heb ik nog niet gezien, maar in de tweede rij stoelen zit dan in de hoofdsteun een cilinder voor een DOM sleutel.

Heb je misschien wel een foto van die stoel met die cilinder?

Badge +3

Een filmpje heb ik nog niet gezien, maar in de tweede rij stoelen zit dan een cilinder voor een DOM? sleutel.

In de eerste gemoderniseerde VIRM is er bagageruimte van gemaakt maar daar werd blijkbaar weinig gebruik van gemaakt dus bij de laatste revisies is dat niet gedaan.

De lift was voor het wagentje (railtender) van de railcatering.

Is dat ooit gebruikt of was de catering al afgeschaft toen het in dienst kwam?

Bedankt voor jullie snelle antwoord. Is er misschien nog een foto of video waar je het gebruik van de lift kan zien? Ben erg benieuwd hoe dat werkte.

Hoi DaveS en welkom bij onze Community.

Deze liften werden vroeger gebruikt voor het omhoog en omlaag bewegen van de karretjes van de Railtender (Railcatering). Sinds de Railcatering gebruik is gaan maken van een rugtas en bak zijn de liften onbruikbaar gemaakt.

De reden dat ze er (na de revisie) nog in zitten is omdat de liftschachten onderdeel zijn van de constructie van het rijtuig is mij ooit verteld.

Badge +3

De lift was voor het wagentje (railtender) van de railcatering.

Reageer