Vragen over de stakingen voor mijn schoolopdracht | NS Community
beantwoord

Vragen over de stakingen voor mijn schoolopdracht

  • 24 October 2022
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Goede avond, 

ik ben studente Journalistiek aan het Windesheim in Zwolle. Voor mijn portfolio doe ik onderzoek naar een nieuwsonderwerp. Ik heb gekozen voor de stakingen van de NS, omdat deze weer terugkeren. 

Zelf ben ik namelijk erg nieuwsgierig naar het volgende: of het aantal klachten van reizigers stijgt, en of jullie verschil merken in het aantal reizigers? Aangezien de stakingen vaker voorkomen, vroeg ik mij dit af.

Ook heb ik gelezen dat de NS werkt aan oplossingen voor het personeelstekort, en dat zij nieuwe werknemers aan het inwerken zijn. Ik vroeg me daarbij af hoe lang het kan duren voordat deze nieuwe werknemers volledig ingewerkt en inzetbaar zijn? 

Tot slot ben ik benieuwd naar jullie vooruitzicht. Is dit positief, of hebben jullie zorgen? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 October 2022, 17:45

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Ook heb ik gelezen dat de NS werkt aan oplossingen voor het personeelstekort, en dat zij nieuwe werknemers aan het inwerken zijn. Ik vroeg me daarbij af hoe lang het kan duren voordat deze nieuwe werknemers volledig ingewerkt en inzetbaar zijn?

De opleiding tot machinist duurt circa één jaar en de opleiding tot conducteur circa vijf maanden (zie pagina 2 van deze adviesaanvraag).
 

Tot slot ben ik benieuwd naar jullie vooruitzicht. Is dit positief, of hebben jullie zorgen?