waarom geen klapstoeltjes in sng? | NS Community
beantwoord

waarom geen klapstoeltjes in sng?

  • 16 December 2021
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1

Waarom zitten er in de SNG geen klapstoeltjes bij de balkons? De SLT heeft dat wel. Waarom heeft de Ns hier voor gekozen? De klapstoeltjes zijn niet comfortabel, maar het is beter dan staan. Het lijkt mij niet logisch. Juist omdat het steeds drukker wordt in de trein (buiten Corona dan).

icon

Beste antwoord door Momo 16 December 2021, 21:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelfs zonder de prullenbakken is er geen plek voor klapzitjes omdat de glazen scheidngswandjes gewoon veel dichter bij de deuren zitten dan in de SLT. En in de SLT is in één van de hoeken van het balkon ook een prullenbak en in de andere 3 klapstoeltjes. En zo'n klapstoel is toch meestal “een alle stoelen zijn bezet dus dan maar op een klapstoel”.

Persoonlijk zit ik ook liever op een gewone stoel dan een klapstoel. Zo'n klapstoel neem ik als de rest bezet is of voor het kleine stukje van Leiden Centraal tot De Vink. 

 

En de klapstoelen in de SLT zitten geregeld de Hc in de weg bij het sleutelen als ze gebruikt worden en het in en uit stappen wordt er ook enigzins door gehinderd.

Daarnaast hebben we in de SNG natuurlijk ook de prullenbakken op die plek.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ze zitten inderdaad niet op de balkons. De balkons zijn kleiner waardoor er geen plek is voor klapzitjes, maar daardoor zijn de coupé's wel groter waardoor daar iets meer ruimte is voor stoelen. 

Reputatie 4

Dat is niet helemaal waar, er zitten bij de fietsplek en volgens mij ook de roelstoelplek wel een aantal klapzittingen.

Oeps, over het hoofd gezien! Maar bij het toilet zitten wel STIT-banken!

Reputatie 2

Er zitten in de SNG geen klapstoeltjes, maar STIT-banken, waar je tegenaan kunt leunen. Bovendien is er volgens mij in de SNG helemaal geen plaats op het balkon voor klapstoeltjes (i.t.t. de SLT), omdat daar de prullenbakken al zitten, et cetera. 

Dat is niet helemaal waar, er zitten bij de fietsplek en volgens mij ook de roelstoelplek wel een aantal klapzittingen.

 

Reputatie 4

Er zitten in de SNG geen klapstoeltjes, maar STIT-banken, waar je tegenaan kunt leunen. Bovendien is er volgens mij in de SNG helemaal geen plaats op het balkon voor klapstoeltjes (i.t.t. de SLT), omdat daar de prullenbakken al zitten, et cetera. 

Reageer