Deze problemen hadden verholpen moeten worden bij de recente werkzaamheden, maar door complicaties bij het vernieuwen van het beveiligingssysteem is dat niet gelukt.
Die recente werkzaamheden waren nodig omdat eerdere werkzaamheden in de zomer door complicaties uit de klauwen waren gelopen. En nu is het weer misgelopen en krijgen we in 2024 een derde poging? Tja, op deze manier kun je aan de gang blijven
Er zijn daar al langere tijd problemen met de spoorligging. Hiervoor is er een tijdelijke snelheidsbeperking van 40 km/u ingesteld door ProRail. Eerder was dit 80 km/u, waardoor er minder vertraging optrad.
Deze problemen hadden verholpen moeten worden bij de recente werkzaamheden, maar door complicaties bij het vernieuwen van het beveiligingssysteem is dat niet gelukt. Eind juli 2024* vinden er nieuwe werkzaamheden plaats, waarbij ook dit probleem aangepakt wordt. Vanaf augustus 2024* moeten de treinen dus weer op de normale snelheid daar kunnen rijden, als alles goed gaat.
* Dit is de datum die bij mij bekend is, maar ProRail zelf spreekt van 'Najaar 2024', dus het kan zijn dat het later wordt.
Nee, de afgelopen werkzaamheden zijn niet opnieuw misgelopen. Men heeft alleen een herplanning gedaan. De beveiliging van de baan had een hogere prioriteit, dus heeft men de werkzaamheden aan de spoorligging naar 2024 verplaatst en besloten de al geplande treinvrije periode te gebruiken voor het oplossen van de eerdere problemen na de eerdere werkzaamheden.
Laten we hopen dat het daar dan zomer 2024 eindelijk eens goed verholpen wordt. En dat er niet opeens wéér andere problemen uit de hoge hoed komen of ontstaan (zoals wel vaker).
Er is de laatste jaren al zoveel gewerkt op dit traject.