Er zijn talloze webwinkels waar je tegoedbonnen kunt verzilveren zonder enig procedureel probleem. Alleen NS presteert het om van iets dat geen probleem is een probleem te maken.
De enige reden voor dit circus dat ik kan bedenken is het volgende. Stel dat je de voucher/coupon gebruikt om een ticket te kopen dat 100% wordt terugbetaald bij annulering dan zou je contant geld terugkrijgen voor de voucher. En dat wil NS natuurlijk niet. Anders hadden ze wel contant terugbetaald i.p.v. een voucher.
Wat omslachtig allemaal. Kan dat niet gelijk online geregeld worden? Dat opsturen van een voucher, dat is toch iets van de 90er jaren?
Er zijn talloze webwinkels waar je tegoedbonnen kunt verzilveren zonder enig procedureel probleem. Alleen NS presteert het om van iets dat geen probleem is een probleem te maken.
De enige reden voor dit circus dat ik kan bedenken is het volgende. Stel dat je de voucher/coupon gebruikt om een ticket te kopen dat 100% wordt terugbetaald bij annulering dan zou je contant geld terugkrijgen voor de voucher. En dat wil NS natuurlijk niet. Anders hadden ze wel contant terugbetaald i.p.v. een voucher.
Ik lees het nog eens een keer door maar een kortingsvoucher van maar liefst € 15,00 voor een internationale reis verstrekken. Alleen de reactie vanuit NS kost natuurlijk al het dubbele. Doe dan simpel en stort die € 15,00 op de bankrekening van de klant.
Klant blij en voor NS veel minder kosten.
Welkom op dit forum. Waarom gemakkelijk doen als het ook moeilijk kan, lijkt mij dit verhaal. De klantenservice heeft het blijkbaar nog niet druk genoeg. Dit is een reiziger helpt reiziger kanaal dus het antwoord gaat u hier ook niet krijgen. Misschien dat een moderator hier in kan duiken??
Kortingsvouchers fysiek opsturen, klinkt in mijn ogen wel heel erg jaren 70 of 80.
Hey Jo-seph. Welkom bij de NS Community.
Allereerst, je hebt 2 topics hierover geopend. Ik heb nu een verwijderd want dat is natuurlijk niet nodig.
Over de procedure. Het klinkt misschien gek, maar dat is inderdaad de procedure voor het gebruik van tegoedbonnen. Je betaalt eerst het volledige bedrag bij het boeken en dan krijg je later het tegoed weer terug gestort. Dit is de standaard procedure en geen uitzondering. Je kunt hier een klacht over indienen zou je het niet eens zijn met de werkwijze. Dit kan je het beste hier doen voor NS International.
Over de bevestiging die je niet hebt ontvangen, dat is wat raar. Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan kan ik even met je mee kijken.
Hey Jo-seph. Welkom bij de NS Community.
Allereerst, je hebt 2 topics hierover geopend. Ik heb nu een verwijderd want dat is natuurlijk niet nodig.
Over de procedure. Het klinkt misschien gek, maar dat is inderdaad de procedure voor het gebruik van tegoedbonnen. Je betaalt eerst het volledige bedrag bij het boeken en dan krijg je later het tegoed weer terug gestort. Dit is de standaard procedure en geen uitzondering. Je kunt hier een klacht over indienen zou je het niet eens zijn met de werkwijze. Dit kan je het beste hier doen voor NS International.
Over de bevestiging die je niet hebt ontvangen, dat is wat raar. Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan kan ik even met je mee kijken.
Het klinkt niet alleen gek hoor Daniël. Kan je die kortingsbon dan naar een antwoordnummer opsturen??, want je gaat daar als klant natuurlijk geen postzegel van een Euro aan besteden. Waarom deze werkwijze??? Waarom de foutmelding? Waarom moet de klant weer de klantenservice bellen???
Als je dan een kortingsvoucher op deze manier verstrekt dan neem ik toch aan dat ere een brief bij zit met duidelijke instructies???
De fout zit inderdaad of in de procedure van de NS, en/of in software die de NS gebruikt.
Bij de online boeking werd het kortingscode herkent, en geaccepteerd, en is het kortingsbedrag door de NS afgetrokken van het totaal van de ticketkosten. Vervolgens gaat het systeem tot betaling over, en accepteert de NS mijn geld. Eigenlijk is mijn aankoop van een ticket daarmee geslaagd en geaccepteerd door de NS ! Pas daarna gaat er iets mis aan de kant van de NS, waardoor mij het ticket niet toegestuurd wordt. Als dit níet de procedure van het verzilveren van een kortingsbon zou zijn, dan zou die kortingscode niet herkent en zeker niet geaccepteerd behoren te worden door het NS boekingssysteem. Kortom … fout in het systeem van de NS,
Nu maar kijken of ze het willen oplossen, zucht.
Ik zie dat ik net het geld dat ik voor de ticket betaald heb aan de NS teruggestort heb gekregen. Dan is dat opgelost. Dat wil wel zeggen, dat die gekregen kortingscode niets voorstelt. Ik ga niet eerst het volledige bedrag betalen, en dan per post de kortingscode opsturen, zoals de procedure volgens de helpdesk is. Lekkere tijdrovende wasseneus van de NS.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.