E-ticket en Google Wallet | NS Community

E-ticket en Google Wallet

  • 16 November 2022
  • 4 reacties
  • 946 Bekeken

Ik reis regelmatig internationaal van Antwerpen naar Nederland. Bij aankomst scan ik mijn e-ticket bij de (juiste) poortjes.

Sinds kort wordt dit onderschept door Google Wallet en gaan de poortjes ook niet meer open. Naast het feit dat ik niets te maken wil hebben met Google Wallet, wordt de NS of NMBS (nog) niet ondersteund in deze applicatie. Dus het werk niet.

Ik heb ontzettend lang gezocht naar een oplossing, en eindelijk gevonden. Dus voor iedereen die ook met dit irritante probleem zit: zet je NFC (tijdelijk) uit, Near Field Communication. En de poortjes gaan weer open!

 

 


4 reacties

Veelal is de Wallet-barcode niet groot genoeg. Internationaal kan je niet exporteren overigens.

Badge +3

Nee hoor, er wordt helemaal niks overruled wanneer ik de tickets in de NS international app open.

Maar zoals ik al zei; NFC uitzetten en de poorten gaan open. Er zullen vast meer mensen last hebben van dit gegeven. (Ik weet al twee mensen in mijn vriendenkring)

Bij iOS Apple/iPhone wordt NFC onderdrukt door de NS (International) app, bij Android zal dat wel niet zo zijn want daar kan je het dus zelf uit zetten.

Zie dit (lange) topic 

Overigens zit er in de NS app wel een optie om tickets te exporteren naar je Wallet.

Nee hoor, er wordt helemaal niks overruled wanneer ik de tickets in de NS international app open.

Maar zoals ik al zei; NFC uitzetten en de poorten gaan open. Er zullen vast meer mensen last hebben van dit gegeven. (Ik weet al twee mensen in mijn vriendenkring)

Als je het ticket in de NS International app opent zou het geen conflict moeten veroorzaken met NFC, die wordt dan overruled. 

Geldt tevens voor apps als Apple- en Google Pay.

Reageer