Ns flex Dal en reizen naar Antwerpen | NS Community
beantwoord

Ns flex Dal en reizen naar Antwerpen


Hoi,

Ik ga morgen met de trein reizen van Breda via Roosendaal naar Antwerpen. Ik heb een NS flex dal abonnement. Nu heb ik al wel gelezen dat de korting alleen in Nederland geldig is. Kan ik wel gewoon in en uit checken van en naar Antwerpen met mijn persoonlijke OV? Of moet ik voor in België een los kaartje kopen? 

Groeten

icon

Beste antwoord door MoDe 15 July 2022, 19:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig heeft TS de tag 'Dal vrij' geplaatst 🙃

Reputatie 7
Badge +3

Jouw NS flex is tot de grens geldig. Je zult dus een aanvullend vervoerbewijs moeten kopen vanaf het laatste grenstation in Nederland tot Antwerpen en weer terug. Koop je jouw kaartje via NS international dan kun je een ticket kopen vanaf het station waar je opstapt tot Antwerpen. Als je in de daluren reist mag je 40% korting (bij dal voordeel) of 100% (bij dal vrij) in Nederland invullen. Jouw Dal abonnement geeft alleen korting in Nederland niet in België.

Reputatie 7
Badge +1

Jouw NS flex is tot de grens geldig. Je zult dus een aanvullend vervoerbewijs moeten kopen vanaf het laatste grenstation in Nederland tot Antwerpen en weer terug. Koop je jouw kaartje via NS international dan kun je een ticket kopen vanaf het station waar je opstapt tot Antwerpen.

Dat is wel een duur advies: vol tarief in België en in Nederland het kaartje in 2 opknippen.

Reputatie 5

Goedemorgen! Inderdaad moet je een kaartje kopen vanaf de grens. Dat doe je door aan te geven dat je 100% korting hebt in Nederland (als je dal vrij hebt). Je kunt het kopen bij NS international of B-Europe.com. De prijs hangt af van je leeftijd: Bij B-Europe betaalt iedereen € 7,80 heen en terug. Bij NS-international betalen jongeren t/m 25 jaar en senioren vanaf 65 jaar € 5,40 heen en terug. Volwassenen van 26 t/m 64 jaar zijn bij NS duurder uit: € 10,00 heen en terug.

Het makkelijkst vind ik het kaartje te kopen met Roosendaal als beginpunt. Je checkt dan in in Breda, en uit op het perron in Roosendaal. Je hoeft niet door de poortjes te gaan.

Daarmee blijft de trage route via Roosendaal - Essen een stuk goedkoper dan Breda - Hazeldonk. Ik kom net terug uit Antwerpen, had een en ander uitgezocht en heb als gelukkige oudere € 7,00 euro bij NS betaald voor een retour eerste klas. Niet dat dat wat uitmaakte: de wagon werd overstroomd door over elkaar heen schreeuwende corpsfeuten, die door de aardige conductrice daar wijselijk werden gedoogd.

Denk erom dat op jouw reis-zondag de trein niet in Antwerpen-Centraal stopt. Overstappen in Antwerpen-Berchem.

Reputatie 7
Badge +1

NS-abonnementen gelden in principe tot de grens. In België kun je niet in- of uitchecken.

Je kunt een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen met 100% korting voor Nederland. In dit geval is dat het goedkoopste via de NMBS (€7,80), aangezien NS deze weekendretours niet wil verkopen. Je hoeft in principe nergens in of uit te checken als je je NS-abonnement en je internationale kaartje tegelijk laat zien.

Reputatie 7
Badge +3

NS-abonnementen gelden in principe tot de grens. In België kun je niet in- of uitchecken.

Je kunt een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen met 100% korting voor Nederland. In dit geval is dat het goedkoopste via de NMBS (€7,80), aangezien NS deze weekendretours niet wil verkopen. Je hoeft in principe nergens in of uit te checken als je je NS-abonnement en je internationale kaartje tegelijk laat zien.

100% korting in Nederland geldt alleen bij Dal vrij, bij Dal voordeel is het 40% korting. Bij Dal voordeel zal wel uit- en ingecheckt moeten worden bij Roosendaal.

Reputatie 7
Badge +1

NS-abonnementen gelden in principe tot de grens. In België kun je niet in- of uitchecken.

Je kunt een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen met 100% korting voor Nederland. In dit geval is dat het goedkoopste via de NMBS (€7,80), aangezien NS deze weekendretours niet wil verkopen. Je hoeft in principe nergens in of uit te checken als je je NS-abonnement en je internationale kaartje tegelijk laat zien.

100% korting in Nederland geldt alleen bij Dal vrij, bij Dal voordeel is het 40% korting. Bij Dal voordeel zal wel uit- en ingecheckt moeten worden bij Roosendaal.

Oeps, foutje. In principe heb je dan zo'n NMBS-weekendretour nodig, maar dan vanaf Breda en met 40% korting in Nederland. Je moet dan wel via Roosendaal bij de NMBS afdwingen (daar is een vakje voor). EN natuurlijk 40% korting in Nederland kiezen. En dan NERGENS en- of uitchecken. Met het e-ticket van de NMBS kom je door de poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

NS-abonnementen gelden in principe tot de grens. In België kun je niet in- of uitchecken.

Je kunt een weekendretour Roosendaal - Antwerpen kopen met 100% korting voor Nederland. In dit geval is dat het goedkoopste via de NMBS (€7,80), aangezien NS deze weekendretours niet wil verkopen. Je hoeft in principe nergens in of uit te checken als je je NS-abonnement en je internationale kaartje tegelijk laat zien.

100% korting in Nederland geldt alleen bij Dal vrij, bij Dal voordeel is het 40% korting. Bij Dal voordeel zal wel uit- en ingecheckt moeten worden bij Roosendaal.

Oeps, foutje. In principe heb je dan zo'n NMBS-weekendretour nodig, maar dan vanaf Breda en met 40% korting in Nederland. Je moet dan wel via Roosendaal bij de NMBS afdwingen (daar is een vakje voor). EN natuurlijk 40% korting in Nederland kiezen. En dan NERGENS en- of uitchecken. Met het e-ticket van de NMBS kom je door de poortjes.

Of jij het fout hebt, weten we niet. TS heeft het alleen over Flex Dal.

Reputatie 7
Badge +3

Jouw NS flex is tot de grens geldig. Je zult dus een aanvullend vervoerbewijs moeten kopen vanaf het laatste grenstation in Nederland tot Antwerpen en weer terug. Koop je jouw kaartje via NS international dan kun je een ticket kopen vanaf het station waar je opstapt tot Antwerpen.

Dat is wel een duur advies: vol tarief in België en in Nederland het kaartje in 2 opknippen.

Ik ben niet bekend met de kortingsmogelijkheden in België en beschik over te weinig info van TS om.goedkoopste mogelijkheid op te zoeken.

Als je een eind in België verder trekt kan je vanaf het eerste Belgische station standaard/youth multi (rittenkaart) gebruiken. Is een forfaitaire rittenkaart van €83 voor 10 enkele ritten binnen België. Te koop in de app van de NMBS.

Reputatie 7
Badge +1

Als je een eind in België verder trekt kan je vanaf het eerste Belgische station standaard/youth multi (rittenkaart) gebruiken. Is een forfaitaire rittenkaart van €83 voor 10 enkele ritten binnen België. Te koop in de app van de NMBS.

Kost inmiddels 84 euro.

Reageer