arbeidsvoorwaarden gesprek | NS Community
beantwoord

arbeidsvoorwaarden gesprek

  • 25 February 2023
  • 7 reacties
  • 466 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo.  Binnenkort heb ik het arbeidsvoorwaarden gesprek voor machinist bij NS. 

Is er ook de mogelijkheid om" te onderhandelen " of staat alles vast en is het nemen zoals het is.  Wie heeft hier ervaring mee

icon

Beste antwoord door Edwin 25 February 2023, 22:32

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Onderhandelen is er eigenlijk niet bij. Je begint bij ons in een vaste schaal + trede met een vaste termijn voor verhogingen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ook wel logisch als je gaat werken in een functie die door een hele groep mensen wordt uitgevoerd. Het geeft heel vreemde verhoudingen als mensen voor hetzelfde werk niet hetzelfde betaald krijgen. Het enige waar misschien nog wat rek in zit is de trede waarin je bij indiensttreding geplaatst wordt. Dat is erg belangrijk omdat dat iedere tredeverhoging blijft doortellen.

Je hebt gesolliciteerd op een functie waarvan je kon weten in welke salarisgroep je terecht zou komen. In de CAO kun je nalezen wat je gaat verdienen.

Dat is allemaal in beton gegoten bij de NS, take it or leave it.

Zoals Edwin ook al aangeeft dus bespaar je de moeite, oveirgens is dat gesprek gewoon met een hele groep nieuw aangenomen mensen en worden er alleen dingen medegedeeld en heb je nog de optie om vragen te stellen, meer is het eigenlijk niet. Dit zou ook heel makkelijk via een zoom meeting kunnen in plaats van naar een NS locatie af te reizen.

Ik heb het arbeidsvoorwaarden gesprek vorige week woensdag gehad.
Dit ging via Teams, dus lekker gemakkelijk.

Zoals gezegd je zit met een hele groep (in mijn geval ca 10 andere kandidaten) in de meeting.
Hierbij wordt ook uitgelegd hoe de loonschalen en tredes werken.
 

Ik kan ook bevestigen dat het gesprek via Teams zal plaatsvinden met een groep kandidaten. Er is geen ruimte voor onderhandeling, maar er is wel ruimte voor het stellen van vragen.

Yup, Teams is al een tijdje de werkwijze hiervoor. Verbaasde mij ook om te horen dat het in vrij grote groep is, maar blijkbaar is dat gebruikelijk.

Yup, Teams is al een tijdje de werkwijze hiervoor. Verbaasde mij ook om te horen dat het in vrij grote groep is, maar blijkbaar is dat gebruikelijk.

Beter, want voor de informatie die ze gaven tijdens dat gesprek hadden ze me net zo goed 2 A4 tjes thuis kunnen sturen en me de reis naar Amersfoort toen kunnen besparen. Of laat het gewoon door een team manager doen op de standplaats, dan doen die ook nog wat.

Reageer