beantwoord

Bankpas P+R

  • 6 June 2023
  • 12 reacties
  • 673 Bekeken

N.a.v. een tweet is gevraagd naar mijn E-mailadres en NAW gegevens. DM op twitter weigert. Probeer het nu op deze manier. Het gaat over het niet berekenen van de beloofde korting voor P+R parkeren RAI omdat er is betaald met de bankpas. We moesten 32 euro betalen i.p.v. 1 euro. We voldoen aan alle voorwaarden. Nergens bij de P+R locatie stond dat er niet met bankpas betaald kan worden. Wij waren niet de enige. In de rij achter ons stonden meerder reizigers die dachten dat bankpas gebruikt kon worden voor het in- en uitchecken. Nergens bij de P+R locatie stond er een waarschuwing. Mail gestuurd naar de P+R locatie, het antwoord: in- en uitchecken met bankpas geen korting berekend wordt. 

icon

Beste antwoord door bryan 6 June 2023, 22:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge

Edit: als het de p+r onder de Rai betreft heeft @Robert B gelijk!

 

-----

Op de site van Q-Park vind je, in dit geval op de specifieke site van de P+R in Den Bosch, het volgende:

 

Je krijgt korting op je parkeertarief als je een treinreis maakt met je OV-chipkaart, NS Businesscard of met een e-ticket.

 

Bereid je alvast voor op een reis van kastje naar de muur om hier eventueel korting terug te krijgen.

Hallo Jaelle Jaelle en welkom bij de NS Community,

 

Volgens de voorwaarden krijg je geen korting als je met je bankpas in- en uitcheckt. Dit behoort ook tot Q-park en wij kunnen je hier helaas niet helpen. Je kan het beste navraag doen bij de klantenservice van Q-park of er wellicht nog iets mogelijk is.

Badge +3

Welkom!

Als het gaat om een P+R met een verschil tussen 32 euro en 1 euro is het iets van de gemeente en niet van NS of Q-Park.

Zie https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-rai

Zie https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling

Wilt u gebruik maken van de voordelige P+R-regeling dan moet u verder reizen naar het centrumgebied met het GVB openbaar vervoer (trams, bus of metro). Bij andere vervoersmogelijkheden is het goedkope P+R parkeertarief niet van toepassing.
De voordelige P+R-regeling geldt ook als u vanaf de P+R met de trein naar het centrum verder kunt reizen als u gebruik maakt van uw OV-chipkaart.

Tarief Openbaar vervoer

De P+R GVB kaarten kunt u kopen bij de blauwe automaten (1 per persoon, maximaal 5 stuks per auto). U kunt ook met uw eigen OV-chipkaart verder reizen (voordeliger als u alleen reist).

Verder:

Voor het goedkope P+R tarief dient op de terugreis uw laatste check-in in Amsterdam Centrum te zijn (dikgedrukte locaties). Betaal het parkeergeld in P+R RAI binnen 1 uur nadat u hebt uitgecheckt.

Als je dat met een bankpas (OVpay) gedaan hebt zal dat inderdaad niet herkend worden, dus kom je uit bij https://formulier.amsterdam.nl/thema/parkeren-verkeer/betaald-parkeergeld/Garage-en-P-R

Hallo Jaelle Jaelle en welkom bij de NS Community,

 

Volgens de voorwaarden krijg je geen korting als je met je bankpas in- en uitcheckt. Dit behoort ook tot Q-park en wij kunnen je hier helaas niet helpen. Je kan het beste navraag doen bij de klantenservice van Q-park of er wellicht nog iets mogelijk is.

Ik heb navraag gedaan bij de klantenservice. Zij geven hetzelfde antwoord. Hoe kan je als reiziger weten dat een bankpas geen geldig betaalbewijs is, terwijl jullie als NS zeggen dat de bankpas een geldig betaalmiddel is en een wenselijk en prima alternatief voor de OV chipkaart. Ik reageerde ook omdat jullie o.a. de bankpas als alternatief promoten op twitter. Maar je kan er dus flink mee in de problemen komen. Wij hebben aan de voorwaarden voldaan zoals het op de website parkbee.com/nl/city/amsterdam. Hier staat nergens dat een bankpas niet geldig is:

  • Bij het binnenrijden van de parkeergarage Rai P+R hebben wij ons kenteken gescand. 
  • Wij zijn in- en uit gecheckt met een geldig OV betaalmiddel .
  • Onze laatste check-in was binnen het P+R centrumgebied. Dit kunnen wij aantonen met pin betalingen die we in het centrum hebben gedaan, tevens stuur ik de tickets van de voorstelling die wij 3 juni hebben bezocht in het theater ‘de Kleine Komedie’ in bijlage mee.
  • Wij hebben betaald binnen één uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.
     

Welkom!

Als het gaat om een P+R met een verschil tussen 32 euro en 1 euro is het iets van de gemeente. en niet van NS of Q-Park.

Zie https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-rai

Zie https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-regeling

Wilt u gebruik maken van de voordelige P+R-regeling dan moet u verder reizen naar het centrumgebied met het GVB openbaar vervoer (trams, bus of metro). Bij andere vervoersmogelijkheden is het goedkope P+R parkeertarief niet van toepassing.
De voordelige P+R-regeling geldt ook als u vanaf de P+R met de trein naar het centrum verder kunt reizen als u gebruik maakt van uw OV-chipkaart.

Tarief Openbaar vervoer

De P+R GVB kaarten kunt u kopen bij de blauwe automaten (1 per persoon, maximaal 5 stuks per auto). U kunt ook met uw eigen OV-chipkaart verder reizen (voordeliger als u alleen reist).

Verder:

Voor het goedkope P+R tarief dient op de terugreis uw laatste check-in in Amsterdam Centrum te zijn (dikgedrukte locaties). Betaal het parkeergeld in P+R RAI binnen 1 uur nadat u hebt uitgecheckt.

  • Bij het binnenrijden van de parkeergarage Rai P+R hebben wij ons kenteken gescand.
  • Wij zijn in- en uit gecheckt met een geldig OV betaalmiddel .
  • Onze laatste check-in was binnen het P+R centrumgebied. Dit kunnen wij aantonen met pin betalingen die we in het centrum hebben gedaan, tevens heb ik tickets van de voorstelling die wij 3 juni hebben bezocht in het theater ‘de Kleine Komedie’ .
  • Wij hebben betaald binnen één uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.
     
Badge +3

Dan neem contact op via https://formulier.amsterdam.nl/thema/parkeren-verkeer/betaald-parkeergeld/Garage-en-P-R en vertel ze dat je met OVpay gereisd hebt.

Je OVpay transacties kan je zien via https://ovpay.nl/nl/reiskosten

Kleine Komedie leuk trouwens (vriendin woonde hoek Reguliers/Keizersgracht dus 5 minuten lopen). Hoe dan ook, succes want de NS (Community) kan weinig voor je betekenen.

Edit: als het de p+r onder de Rai betreft heeft@Robert B gelijk!

 

-----

Op de site van Q-Park vind je, in dit geval op de specifieke site van de P+R in Den Bosch, het volgende:

 

Je krijgt korting op je parkeertarief als je een treinreis maakt met je OV-chipkaart, NS Businesscard of met een e-ticket.

 

Bereid je alvast voor op een reis van kastje naar de muur om hier eventueel korting terug te krijgen.

Ja ik vrees het ook. Ik pleit voor een waarschuwing op de P+R locatie. Velen in de rij voor de betaalautomaat hadden ditzelfde probleem. Voelt als misleiding. Wij hadden van te voren de website parkbee.com/nl/city/amsterdam doorgelezen daar stond niks over dat een bankpas niet geldig zou zijn.

Badge +3

Probleem is dat een in/uitcheck met een ov-chipkaart je gewoon die korting oplevert, maar een OVpay rit met een bankpas/creditcard dus niet.

Logisch, want bij reizen met een bankpas wordt daar niets op weggeschreven. Dat zal je dus later moeten aantonen via je OVpay historie.

Reputatie 5
Badge

Overigens, op de site van de RAI staat het volgende:
 

Let op: u krijgt geen korting op het parkeren als u in het ov hebt in- en uitgecheckt met uw betaalpas, credit card, mobiel, smartwatch of barcode e-ticket, zoals een ov-kaart via de app. Gebruik daarom uw ov-chipkaart, papieren ov-kaart of P+R GVB kaart.

Probleem is dat een in/uitcheck met een ov-chipkaart je gewoon die korting oplevert, maar een OVpay rit met een bankpas/creditcard dus niet.

Logisch, want bij reizen met een bankpas wordt daar niets op weggeschreven. Dat zal je dus later moeten aantonen via je OVpay historie.

Dank voor het meedenken Robert. Nu achteraf vind ik het ook logisch, maar vooraf had ik geen idee. Je houdt je (denk je) aan de regels/ voorwaarden, volgt advies NS op,  betaalt (altijd) keurig. OVpay historie moet ik mij in gaan verdiepen.

Overigens, op de site van de RAI staat het volgende:
 

Let op: u krijgt geen korting op het parkeren als u in het ov hebt in- en uitgecheckt met uw betaalpas, credit card, mobiel, smartwatch of barcode e-ticket, zoals een ov-kaart via de app. Gebruik daarom uw ov-chipkaart, papieren ov-kaart of P+R GVB kaart.

Yep… wij hadden com/nl/city/amsterdam geraadpleegd voor de beste parkeer optie, daar staat het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht dat er nog wel meer vragen over gaan komen nu OVpay is ingevoerd. In ieder geval is er in Amsterdam de mogelijkheid om een los GVB-kaartje te kopen en daarmee P+R-korting te krijgen.

Op de site https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen/ het duidelijk aangegeven:

 

Reageer