beantwoord

betalen

  • 14 October 2022
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

Ik zag net dat en 98 euro betaald moet worden. Nu weet ik niet waarom ik dit moet betalen.

Waarom moet ik dit betalen en waarvoor betaal ik dan voor?

icon

Beste antwoord door Thom 14 October 2022, 10:46

Bekijk origineel

6 reacties

Kunt u ms iets meer toelichten? Heeft u een abonnement en zoja, wat voor abonnement? Dit forum kan u eventueel informeren, maar helpen is aan de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Indien u een Mijn NS account heeft, kunt u de specificatie van de factuur daarin terug zien.

Reputatie 7
Badge +4

Overigens als u dit ziet in de widget van Mijn NS en u heeft onlangs een abonnementswijziging gedaan, dan klopt dit bedrag doorgaans niet. Op de facturen staat wel het juiste bedrag..

Op 10 september heb ik een abonnement geactiveerd na een maand heb ik dat gestopt maar heb een mail gekregen dat ik op 14 oktober € 25.18 moet van mijn rekeningnummer afschrijving worden. Kan ik weten waarom moet ik het bedrag betalen?

Badge +3

Op 10 september heb ik een abonnement geactiveerd na een maand heb ik dat gestopt maar heb een mail gekregen dat ik op 14 oktober € 25.18 moet van mijn rekeningnummer afschrijving worden. Kan ik weten waarom moet ik het bedrag betalen?

Ik neem aan dat je met ‘gestopt’ bedoelt dat je het abonnement omgezet hebt naar Flex Basis?

Kijk in Mijn NS (website) bij Betaaloverzicht. Daar zou een factuur moeten staan met op pagina 2 een specificatie van de reiskosten.

Wilde je helemaal geen NS Flex meer, dan zal je dat nog moeten bevestigen (als bestelling ophalen) bij een automaat op station of supermarkt e.d. Tot die tijd blijf je op rekening reizen (zonder abonnement).

Reputatie 7
Badge +3

Heb je in de maand dat je het abonnement had nog reiskosten gemaakt? Reiskosten worden achteraf ook met de maandelijkse factuur berekend. Met een abonnement van 10 september tot 10 oktober zullen gemaakte reiskosten zo ongeveer rond 14 oktober worden afgeschreven, in die zin dus logisch. In een mail dat er een factuur is staat ook gemeld dat die factuur klaar staat in MijnNS, in het menu onder Betaaloverzicht, dus het snelst is daar te checken. Klopt die factuur niet of zie je daar geen facturen, neem dan contact op met klantenservice. 

Reageer