Code rood

  • 5 July 2023
  • 29 reacties
  • 665 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Het stormt hier in Noord Holland momenteel behoorlijk. Ik zie op twitter nog steeds allerlei berichten van mensen die op een station staan en willen weten wanneer het treinverkeer wordt hervat. Zie ook nog mensen met kleine kinderen in de auto stappen om ergens naar toe te gaan. (Moet toch minstens om een spoedafspraak in het ziekenhuis gaan denk ik dan)

 

Ben ik nu echt zo wereldvreemd aan het worden dat ik het niet meer snap


29 reacties

Reputatie 6

Deze van de A9 bij Uitgeest is ook wel mooi. Overigens verbazend veel auto's op de weg.

Voor betere foto's zie

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/321459/zeer-veel-stormschade-in-regio-alkmaar-a9-een-grote-jungle

Dit was echt verschrikkelijk. Wij hebben veel collega's die over de A9 moeten en we hadden al heel vroeg bericht van leidinggevende dat je vooral niet moest komen. Omdat wij veel buitendienst medewerkers hebben die juist getraind zijn om schade zsm te verhelpen, kregen we niet veel later ook een bericht van directie dat wij allemaal tot nader orde niet naar buiten/de weg op mochten. Ik ben heel blij dat dit zo wordt gedaan want het voorkomt discussie en mensen krijgen absoluut niet het gevoel dat ze moeten. 

Van een vriendin begreep ik dat zij al om 5.00 het bericht had gezien dat er in de Kop van Noord Holland geen treinen zouden rijden. Collega van Amsterdam meldde rond 8.30 dat er niks ging rijden in heel Noord-Holland. Het was ook echt gevaarlijk op de weg. 

Vanavond reed er ook nog niks tussen Alkmaar en Amsterdam

Onze schade viel mee. Een boom van de gemeente heeft flink wat grote takken verloren maar hoorde heel veel erge verhalen. Zo is een gigantische boom op auto van collega gevallen. Hij zat er gelukkig niet in.

Badge +3

Heftig allemaal, maar claims kunnen via https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-5-juli.html met als opener de standaard zin:

Allereerst vinden we het erg vervelend dat je hinder hebt ondervonden van… 

Nou ja, misschien dat iemand die met een ‘spannende landing’ urenlang op Schiphol stond en graag naar Utrecht of zo wil (want daar rijden wel treinen) zich beter door voelt door dat oprechte medeleven? 😴

Na het luwen van de storm (in de middag) zou personeel dat je van vervangend vervoer kan voorzien welkom zijn? Nee, niet meteen een taxi naar Maastricht of Groningen/Leeuwarden maar doe maar naar Rotterdam C (leve de HSL zonder bomen!) of Utrecht C of Amsterdam C of zo.

Reputatie 7
Badge +1

Heftig allemaal, maar claims kunnen via https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-5-juli.html met als opener de standaard zin:

Allereerst vinden we het erg vervelend dat je hinder hebt ondervonden van… 

Nou ja, misschien dat iemand die met een ‘spannende landing’ urenlang op Schiphol stond en graag naar Utrecht of zo wil (want daar rijden wel treinen) zich beter door voelt door dat oprechte medeleven? 😴

Na het luwen van de storm (in de middag) zou personeel dat je van vervangend vervoer kan voorzien welkom zijn? Nee, niet meteen een taxi naar Maastricht of Groningen/Leeuwarden maar doe maar naar Rotterdam C (leve de HSL zonder bomen!) of Utrecht C of Amsterdam C of zo.

Persoonlijk vind ik het vreemd dat hier claims voor kunnen worden ingediend. Dit was nu echt een keer overmacht en daar horen geen claims bij. Ik vind dit echt iets heel anders dan de storing van 4 juni jl. Als Prorail toen gelijk de uitwijklocatie had opgestart had iedereen gewoon thuis kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +3

Er was gewaarschuwd om niet de weg op te gaan in code rood gebied en in oranje/geel gebied alert te zijn. Als je voordat het alert uitging onderweg was met de trein dan zou ik een claim nog begrijpen. Maar ik zag op social media ook berichten dat met tijdens hoogtepunt van de storm om taxivergoeding vroeg omdat er niets reed. Als alle OV het vervoer staakt, dan zal dat niet voor niets zijn, toch?

 

Reageer