beantwoord

computerprobleem op NS website

  • 21 January 2024
  • 15 reacties
  • 245 Bekeken

elke keer als ik de NS website open heb (community of normale) dan krijg ik op mijn browser een foutmelding.

daarna schiet de computer in de bluescreen.

 

Vreemde is, ik heb dit niet op andere sites, waaronder zowel youtube, spotify etc. Alleen op de NS site

kunnen jullie hier iets aan doen?

icon

Beste antwoord door Edwin 21 January 2024, 12:31

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Hoe heb je dit bericht gepost?

Daarbij: als dit probleem niet bij andere gebruikers optreedt, is dit een probleem met jouw computer, niet met de website.

 

Hoe heb je dit bericht gepost?

met mijn telefoon

 

de melding ziet er zo uit 

 

Reputatie 7
Badge

Als ik die melding in Google zet, komen er een paar dingen naar boven, maar bij al die items zit het toch echt in je eigen computer.

Het kan je interne geheugen zijn of een oude driver van je videokaart.

Badge +3

Hi Patrick,

Als die bluescreen getriggerd wordt door een foutmelding in je browser dan zit het probleem natuurlijk daar.

De Mijn NS website en Community doen op zich weinig spannends, maar het kan natuurlijk zijn dat een ad/scriptblocker zich verslikt waardoor bijv. je geheugen vol loopt en je pc uiteindelijk crahst. Dus:

  • Welke browser gebruik je?
  • Trad het pobleem eerder niet op (dus pas na een recente update)?
  • Is het probleem repruduceerbaar (als ik klik op … dan is het einde verhaal)?
  • Treedt het probleem altijd op, of pas als je enige tijd op de site zit?
  • Wat gebeurt er als je je ad/scriptblocker uitschakelt (of de site bezoekt in een incognito venster)?

Task Manager (Ctrl+Shift+Esc) en die open laten staan wil nog wel eens inzicht geven, of (voor gevorderden) het Logboek (Event Viewer) van Windows.

dank voor de tips mensen,

het lijkt erop dat ik dit probleem uiteindelijk heb kunnen verhelpen middels de installatie van een iObit Driverprogramma

Er zat nog een driver uit 2009 op de videokaart en een uit 2012 op de intel management driver.…. deze geupdatet en tot nu toe geen foutmeldingen.

 

Badge +3

dank voor de tips mensen,

het lijkt erop dat ik dit probleem uiteindelijk heb kunnen verhelpen middels de installatie van een iObit Driverprogramma

Er zat nog een driver uit 2009 op de videokaart en een uit 2012 op de intel management driver.…. deze geupdatet en tot nu toe geen foutmeldingen.

Mooi zo, jammer dat die IObit software allerlei andere rommel wil installeren die je niet nodig hebt, maar ja dat is hun verdienmodel natuurlijk.

Off-topic: soms zijn de nieuwste drivers/stuurprogramma's lang niet altijd het beste… Toevallig vandaag nog zitten zoeken naar een ‘opnemen’ probleem met een (Realtek) geluidskaart en nu een hele oude driver gevonden en aan het installeren, die als het goed is wél werkt… 😫

Reputatie 7
Badge +1

 

Overigens zijn de nieuwste drivers/stuurprogramma's lang niet altijd het beste… toevallig vandaag nog zitten zoeken naar een probleem met een (Realtek) geluidskaart en nu een hele oude driver gevonden en aan het installeren, die als het goed is wél werkt… 

Op de één of andere manier heb ik altijd ruzie met de drivers van Realtek. 😅

Gevolg: Geen geluid, of niets kunnen instellen en allerlei van dat soort rare dingen.

Badge +3

Op de één of andere manier heb ik altijd ruzie met de drivers van Realtek. 😅

Yep… 

De schuldige is niet zozeer Reaktek maar een Windows 10 Update, want het werkte voorheen prima. Een ‘fallback’ naar vorige driver werkt helaas niet. Nou ja, heb ik weer wat de doen op een grijze zondagmiddag.

Bla bla bla https://support.audacityteam.org/troubleshooting/common-troubleshooting-steps

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben niet de enige dus 😆

Badge +3

 

Reputatie 7
Badge

Niet om met één of ander, maar als phamhuis1 diegene is waarvan ik denk dat hij is, denk ik dat dit topic een grap is. 😅

Hoeft niet, natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +1

Van NS kan je natuurlijk wel alles verwachten zie deze zojuist op X 😂.

 

 

Badge +3

Van NS kan je natuurlijk wel alles verwachten zie deze zojuist op X 😂.

Jaa… en afgezien daarvan kan je niets anders kiezen dan Nederland. Logisch toch? 🤣

Uit het archief:

Ook uit dat topic (als we toch off-topic zijn) 

 

Reputatie 7
Badge +3

Goh, wat was ik toen nog cynisch 😀

Badge +3

Goh, wat was ik toen nog cynisch 😀

Check 🤣

On with the show… 

Reageer