Skip to main content

Conducteur loopt tegen agressie

  • 24 June 2024
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

Conducteur loopt tegen agressie 

https://nos.nl/l/2525923

9 reacties

Reputatie 1

Veel succes gewenst op je wandeltocht Priscilla 👍🏻

Reputatie 7

Mooi gebaar, maar dat zal waarschijnlijk nog minder effect hebben dan die 2 minuten stilstaan actie, omdat hier niemand mee geraakt word.

 

Zonder dit nieuwsartikel zou niemand ook maar iets gemerkt hebben, nu zorgt het er wel voor dat steeds meer mensen zich er van bewust worden hoe het er vaak aan toe gaat in de trein.

 

Mijn vraag is dan, hoe zorg je er juist wel voor dat die lastpakken ermee stoppen?

 

Nu is het meestal een "Foei! Niet meer doen hé!", maar goed hoe zouden ze reageren als ze zwaar gestraft worden, ik denk niet veel beter…

 

Is natuurlijk absurd dat je iemand gaat uitschelden of in elkaar slaan omdat jij geen geldig vervoerbewijs hebt, je had al dat gezeik makkelijk kunnen voorkomen door gewoon een kaartje te kopen, of is dat te logisch? OUDERS VOED JE KINDEREN EENS OP!

 

Ik wens haar natuurlijk veel succes, en heb er enorm veel respect voor. Met de hoop dat er snel wat zal veranderen... En mijn hoop is dat de kleuters die dit doen een keer de verkeerde uitschelden, dan zullen ze het eens leren. (Zelfs kleuters hebben nog meer respect)

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat om aandacht voor dit probleem. Het is een vreedzaam protest en het komt onder de aandacht. Agressie tegen mensen die gewoon hun werk doen en respectloos behandeld worden, verdienen onze aandacht en steun. Het klimaat voor dit wangedrag moet veranderen. 

Reputatie 7
Badge

Mooi gebaar, maar dat zal waarschijnlijk nog minder effect hebben dan die 2 minuten stilstaan actie, omdat hier niemand mee geraakt word.

Dat betwijfel ik. Het gesprek aangaan om begrip en saamhorigheid te creëren wil nog wel eens beter werken dan - voor het overgrote deel onschuldige andere reizigers - treiteren.

Reputatie 7

Zojuist een instagram post gezien waar het verhaal van een conducteur gedeeld wordt, en je ziet daarin een voorstukje waar gefluit wordt (dan mag je officieel dus niet meer instappen), een jongeman probeert nog in te stappen terwijl zij nog buiten staat waarop zij op een vrij aggresieve toon zegt "Er is al gefloten, je mag niet meer instappen."

 

Natuurlijk de hele comments weer gevuld met boze mensen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet het doel was van het filmpje want het ging eigenlijk om de agresiviteit van de reizigers. Uiteindelijk heeft die mevrouw wel een stukje zelfreflectie gedaan in de comments waarbij ze eerlijk toegeeft dat ze het anders aan had kunnen pakken, maar dat veranderd natuurlijk niemand zijn mening…

 

Ze is van alles toegewenst door mensen met een enorm vocabulair, wat zijn mensen toch nare wezens...

Reputatie 7
Badge +4

De omkeringsmentaliteit met een gering respect naar mensen die gewoon hun werk doen. Kennelijk mensen die het centrum denken te vormen van het universum. De lontjes zijn soms wel erg kort.  Het kan ook anders en dat merk je al zodra je over de grens bent. 

Reputatie 4

Mooi gebaar, maar dat zal waarschijnlijk nog minder effect hebben dan die 2 minuten stilstaan actie, omdat hier niemand mee geraakt word.

Dat betwijfel ik. Het gesprek aangaan om begrip en saamhorigheid te creëren wil nog wel eens beter werken dan - voor het overgrote deel onschuldige andere reizigers - treiteren.

Dit zijn allemaal goedbedoelde acties, die maar een dagje effect hebben.

Beter is om simpelweg veel harder te straffen. Dat ‘foei’ en 'theedrinken’ is wel afgelopen lijkt me.

Oppakken en een paar duizend euro boete of een weekje brommen en daarnaast een OVverbod van pak m beet 5 jaar.

Reputatie 7

Er is geen juiste aanpak want niet elke aanpak werkt hetzelfde bij iedereen, ben het in iedergeval wel eens dat ze eens een goeie boete of OVverbord moeten ontvangen...

Reputatie 7
Badge

Voor alle duidelijkheid: strenger straffen van de daders ben ik ook absoluut voor. Maar als het je om iedereen gaat, denk ik dat je met een actie als dit meer bereikt dan met een lompe actie als alle treinen twee minuten stilzetten.

Reageer