Conducteurs met Tattoos | NS Community
beantwoord

Conducteurs met Tattoos

  • 2 March 2023
  • 3 reacties
  • 409 Bekeken

Hallo community, 

Recent ben ik aangenomen als aspirant-conducteur en binnenkort kan ik beginnen aan de interne opleiding. Hoewel het hele sollicitatieproces lang duurde (4-5 maanden o.i.d.) heb ik enorm veel zin om te beginnen. Met een vriend van mij had ik het over het proces, mijn blik op de baan, de voorwaarden etc. en die overweegt nu ook om te gaan solliciteren naar een functie als conducteur of in ieder geval eens te gaan snuffelen. 

Er is wel een ding, hij heeft zichtbare tattoos (hand, onderarm) en maakt zich daar zorgen over aangezien sommige werkgevers daar bezwaar op hebben. Ik ben zelf helemaal tattoo-vrij dus heb er niet over nagedacht. Nou heb ik toegang tot enkele documenten, waaronder de gedragscode. Maar ik kan geen document vinden dat gaat over piercings, tattoos, geverfd haar en dergelijke. Wel vind ik er veel artikelen, commentaar en discussies over, waaronder op dit forum. 

Is er een officiële richtlijn betreft dit soort onderwerpen? En waar is deze dan te vinden? Dan kan ik die informatie weer doorspelen!

Alvast bedankt en tot binnenkort in de trein of personeelskamer! 

Groeten, 

Willem

icon

Beste antwoord door Slidestops 2 March 2023, 14:31

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag,

In Augustus is het beleid aangepast en mag je nu officieel met zichtbare tattoo’s rondlopen.
Tenzij ze discriminerend / aanstootgevend zijn of in het gezicht of hoofd zitten.

Staat in de kledingvoorschriften 2022 :)

Goedemiddag,

In Augustus is het beleid aangepast en mag je nu officieel met zichtbare tattoo’s rondlopen.
Tenzij ze discriminerend / aanstootgevend zijn of in het gezicht of hoofd zitten.

Staat in de kledingvoorschriften 2022 :)


En die zijn te vinden op iNSite zeker? Daar kan ik helaas nog niet bij (vanaf de eerste werkdag pas meen ik), elders heb ik ze in ieder geval niet kunnen vinden, maar misschien schieten mijn googlekunsten tekort haha. 

Dankjewel voor je antwoord! 

Die staan idd niet openbaar en alles wat niet al openbaar is, ga ik ook niet openbaar zetten. Straks kun je idd insite kijken :)

Reageer