Het NS Serviceforum bestaat inmiddels al een tijdje, tijd dus voor een nieuwe naam! Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!
Bladzijde 1 / 2
Hoezo is het tijd voor een nieuwe naam? Dat komt de naamsbekendheid van het huidige forum beslist niet ten goede. Ook zal een andere naam de vindbaarheid antwoorden via een zoekmachine verslechteren. Mijn voorstel is om gewoon de huidige naam te behouden en niet te gaan veranderen om het veranderen of omdat iets al een tijdje meegaat.
Of gaan jullie de service afschaffen en willen jullie dat begrip niet meer in de naam hebben? 😃
Of gaan jullie de service afschaffen en willen jullie dat begrip niet meer in de naam hebben? 😃
Dit forum blijft toch wel bestaan hoop ik!?
@iMark: het is geen noodzaak, maar ik denk dat het best leuk kan zijn het forum een beetje te vernieuwen. Bovendien ben ik zelf erg benieuwd naar jullie ideeën. Natuurlijk geldt dat ook voor een reactie als 'geen nieuwe naam' 🙂.
@Trein-D: jazeker! Het forum blijft gewoon bestaan. Ik zou het voor geen goud willen missen!
@Trein-D: jazeker! Het forum blijft gewoon bestaan. Ik zou het voor geen goud willen missen!
@Trein-D: jazeker! Het forum blijft gewoon bestaan. Ik zou het voor geen goud willen missen!
Gelukkig maar. Ik vind dit echt een heel leuk forum en super leerzaam ook. 🙂
Goed om te horen! Heb jij een goed idee voor een nieuwe naam, of vind je de huidige naam goed zoals hij is?
Op zich vind ik de huidige naam van dit forum wel goed maar ik weet misschien wel een betere naam. :$
NS Klant & medewerkers forum NS.
Misschien dat iemand anders ook nog een goede naam weet? :?
NS Klant & medewerkers forum NS.
Misschien dat iemand anders ook nog een goede naam weet? :?
NS community forum.
Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)
Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)
Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Of gaan jullie de service afschaffen en willen jullie dat begrip niet meer in de naam hebben? :D
Service kunnen ze vervangen door klanten. NS
Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Ja man. Dit is echt een super goed idee. 😳
Staat zeker op mijn lijstje, Slidestops!
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
Veel bedrijven zoals Ziggo, Microsoft, Linux etc. noemen hun forum inderdaad Community, onder het motto "Samen weten we meer" o.i.d.
Een Nederlandse naam is wellicht wenselijk maar omdat er ook vaak in het Engels gepost wordt vind ik Community prima.
Denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat het betekent, en dat het dus geen 1-op-1 vervanging is voor Klantenservice/support (zoals Tickets & Service), iets dat de huidige naam blijkbaar soms wel suggereert, en vervolgens mensen al hun persoonsgegevens publiekelijk posten.
Of anders maak er Reizigersforum van, of Vraag & Antwoord Forum, Kennisforum, etc. Het moet natuurlijk geen babbelbox worden, alhoewel dat soms onontkoombaar is met zoveel leden en kennis/meningen.
Een Nederlandse naam is wellicht wenselijk maar omdat er ook vaak in het Engels gepost wordt vind ik Community prima.
Denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat het betekent, en dat het dus geen 1-op-1 vervanging is voor Klantenservice/support (zoals Tickets & Service), iets dat de huidige naam blijkbaar soms wel suggereert, en vervolgens mensen al hun persoonsgegevens publiekelijk posten.
Of anders maak er Reizigersforum van, of Vraag & Antwoord Forum, Kennisforum, etc. Het moet natuurlijk geen babbelbox worden, alhoewel dat soms onontkoombaar is met zoveel leden en kennis/meningen.
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
De zaken moeten niet mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn. Het merendeel van de onderwerpen ("topics") betreft klachten over de dienstverlening van NS. En zoals iedereen weet is een klacht tevens een verbeterpunt.
Het moet wel Engels zijn natuurlijk.
Travellersforum. bv
Haal het in elk geval weg van de Klantenservicepagina dan.
Travellersforum. bv
Haal het in elk geval weg van de Klantenservicepagina dan.
Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)
Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Dat laatste moet voor alle leden gelden lijkt me, een groot gemis.
Op zich zou het wel handig zijn, eigen posts kunnen editen maar vooralsnog vind ik binnen een uur wel voldoende om kleine dingen te wijzigen, extra info toe te voegen of (spel)fouten te corrigeren.
Tenzij ik midden in de nacht met een halve krat bier op een enorm onzinverhaal vol tikfouten heb gepost, wat ik de volgende dag zelf niet eens meer snap. 😛
Tenzij ik midden in de nacht met een halve krat bier op een enorm onzinverhaal vol tikfouten heb gepost, wat ik de volgende dag zelf niet eens meer snap. 😛
Ik denk dat community forum een goede naam is. Het wegvallen van het woord service is denk ik wel goed omdat mensen met vragen voor de klantenservice toch alleen maar doorgestuurd worden.
De pagina zou dan ook een andere plek op de pagina van de klantenservice moeten krijgen, omdat deze niet meer het eerste contact mogelijkheid is met de klantenservice.
De pagina zou dan ook een andere plek op de pagina van de klantenservice moeten krijgen, omdat deze niet meer het eerste contact mogelijkheid is met de klantenservice.
We hebben een winnaar 😃
We kunnen de Duitsers ook in zijn geheel na-apen en dit alles NS (Doorstuur :P) Service Community noemen.
Misschien een algeheel verbeterpuntje. Sommige functies van de DB equivalent zijn best handig, bijvoorbeeld de melding boven een antwoord: Diese Antwort wurde von DB bestätigt. (Dit antwoord is door DB bevestigd)
Oh en de reactietijd is bij de spoorwegmedewerkers wat sneller dan hier. (Niet gemeen bedoeld. 🙂 )
https://community.bahn.de
Misschien een algeheel verbeterpuntje. Sommige functies van de DB equivalent zijn best handig, bijvoorbeeld de melding boven een antwoord: Diese Antwort wurde von DB bestätigt. (Dit antwoord is door DB bevestigd)
Oh en de reactietijd is bij de spoorwegmedewerkers wat sneller dan hier. (Niet gemeen bedoeld. 🙂 )
https://community.bahn.de
Ik zie een paar mooie suggesties, ook een paar die op mijn eigen lijstje stonden. dank daarvoor!
Als het dan toch in het Engels moet: NS Solutions Forum
Verandering is geen verbetering. Maar NS Doorzetforum klinkt gelikter dan NS Pass Through Forum 🙂
Wat doen we toch moeilijk. 'NS Forum' is duidelijk genoeg, makkelijk te vinden en bekt ook nog eens lekker. (In ieder geval lekkerder dan iets als 'NS Serviceverbeteringsforum'.)
Het is geworden NS Community, zie https://forum.ns.nl/welkom-15/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117. Het webadres is https://forum.ns.nl gebleven.
Voor de term ''community'', zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtuele_gemeenschap.
Voor de term ''community'', zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtuele_gemeenschap.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.