Denk mee: een nieuwe naam voor het NS Serviceforum

  • 2 October 2017
  • 34 reacties
  • 1903 Bekeken

Het NS Serviceforum bestaat inmiddels al een tijdje, tijd dus voor een nieuwe naam! Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan en mooi dat het nu verbeterd wordt. Ik verwonder me er nog wel over dat niemand bij NS in die ruim 3 jaar heeft opgemerkt dat er nog een oude naam vermeld wordt. 

Ik krijg door dat ze ermee aan de slag gaan, maar dat ze door deze melding de hele brief even opnieuw gaan bekijken en verbeteren. Dus er is allemaal goeds uit gekomen. Nog bedankt!

Ah nee! Wat slordig! Ik ga direct aankaarten. Thanks, Momo!

Reputatie 7
Badge +3

De naam NS Serviceforum is al meer dan 3 jaar geleden veranderd naar NS Community. In de brief die ik kreeg met mijn nieuwe OV-chipkaart met NS Flex (1e maand gratis Flex Dal Voordeel) staat echter nog dat ik een vraag kan stellen op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). Kan iemand meneer Tjalling Smit, Directeur Commercie, even op de hoogte stellen van de naamswijziging? 

 

 

Wij vonden de term Community dusdanig vernederlandst, dat we dit wel vonden passen. Daarnaast zijn er inderdaad veel andere bedrijven die dezelfde term gebruiken. En vooral belangrijk: wij zijn jullie echt als een hechte gemeenschap!
Badge +3
.. verwijderd, forum community is traag en stond er al uiteindelijk 🙂
Badge +3
Ik geloof dat we er wel klaar mee zijn, en zelfs dat ik 'gewonnen' heb (want zelfs een 'like' van [/i]Sivan NS[/i] erbij!) :P

Hier!
https://www.c64-wiki.com/wiki/INPUT
En natuurlijk in het Engels, dat is pas echt modern !
Waarom niet een pakkende duidelijke naam in het Nederlands?
Reputatie 6
Badge +2
Het is geworden NS Community, zie https://forum.ns.nl/welkom-15/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117. Het webadres is https://forum.ns.nl gebleven.

Voor de term ''community'', zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtuele_gemeenschap.
Badge
Wat doen we toch moeilijk. 'NS Forum' is duidelijk genoeg, makkelijk te vinden en bekt ook nog eens lekker. (In ieder geval lekkerder dan iets als 'NS Serviceverbeteringsforum'.)
Reputatie 7
Badge
Verandering is geen verbetering. Maar NS Doorzetforum klinkt gelikter dan NS Pass Through Forum 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Als het dan toch in het Engels moet: NS Solutions Forum
Ik zie een paar mooie suggesties, ook een paar die op mijn eigen lijstje stonden. dank daarvoor!
Reputatie 5
Badge
We kunnen de Duitsers ook in zijn geheel na-apen en dit alles NS (Doorstuur :P) Service Community noemen.
Misschien een algeheel verbeterpuntje. Sommige functies van de DB equivalent zijn best handig, bijvoorbeeld de melding boven een antwoord: Diese Antwort wurde von DB bestätigt. (Dit antwoord is door DB bevestigd)
Oh en de reactietijd is bij de spoorwegmedewerkers wat sneller dan hier. (Niet gemeen bedoeld. 🙂 )


https://community.bahn.de
We hebben een winnaar 😃
Ik denk dat community forum een goede naam is. Het wegvallen van het woord service is denk ik wel goed omdat mensen met vragen voor de klantenservice toch alleen maar doorgestuurd worden.
De pagina zou dan ook een andere plek op de pagina van de klantenservice moeten krijgen, omdat deze niet meer het eerste contact mogelijkheid is met de klantenservice.
Badge +3
Op zich zou het wel handig zijn, eigen posts kunnen editen maar vooralsnog vind ik binnen een uur wel voldoende om kleine dingen te wijzigen, extra info toe te voegen of (spel)fouten te corrigeren.

Tenzij ik midden in de nacht met een halve krat bier op een enorm onzinverhaal vol tikfouten heb gepost, wat ik de volgende dag zelf niet eens meer snap. 😛
NS community forum.

Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)

Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)


Dat laatste moet voor alle leden gelden lijkt me, een groot gemis.
Het moet wel Engels zijn natuurlijk.

Travellersforum. bv

Haal het in elk geval weg van de Klantenservicepagina dan.
Reputatie 7
Badge +3
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum


Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.


De zaken moeten niet mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn. Het merendeel van de onderwerpen ("topics") betreft klachten over de dienstverlening van NS. En zoals iedereen weet is een klacht tevens een verbeterpunt.
Badge +3
Veel bedrijven zoals Ziggo, Microsoft, Linux etc. noemen hun forum inderdaad Community, onder het motto "Samen weten we meer" o.i.d.

Een Nederlandse naam is wellicht wenselijk maar omdat er ook vaak in het Engels gepost wordt vind ik Community prima.

Denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat het betekent, en dat het dus geen 1-op-1 vervanging is voor Klantenservice/support (zoals Tickets & Service), iets dat de huidige naam blijkbaar soms wel suggereert, en vervolgens mensen al hun persoonsgegevens publiekelijk posten.

Of anders maak er Reizigersforum van, of Vraag & Antwoord Forum, Kennisforum, etc. Het moet natuurlijk geen babbelbox worden, alhoewel dat soms onontkoombaar is met zoveel leden en kennis/meningen.
Reputatie 7
Badge
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum


Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
Reputatie 7
Badge +3
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Staat zeker op mijn lijstje, Slidestops!

Reageer