Graag gedaan en mooi dat het nu verbeterd wordt. Ik verwonder me er nog wel over dat niemand bij NS in die ruim 3 jaar heeft opgemerkt dat er nog een oude naam vermeld wordt.
Ik krijg door dat ze ermee aan de slag gaan, maar dat ze door deze melding de hele brief even opnieuw gaan bekijken en verbeteren. Dus er is allemaal goeds uit gekomen. Nog bedankt!
Ah nee! Wat slordig! Ik ga direct aankaarten. Thanks, Momo!
De naam NS Serviceforum is al meer dan 3 jaar geleden veranderd naar NS Community. In de brief die ik kreeg met mijn nieuwe OV-chipkaart met NS Flex (1e maand gratis Flex Dal Voordeel) staat echter nog dat ik een vraag kan stellen op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). Kan iemand meneer Tjalling Smit, Directeur Commercie, even op de hoogte stellen van de naamswijziging?
![](https://uploads-eu-west-1.insided.com/ns-nl/attachment/8e16e3a2-131e-4559-81c2-710fe97359ad.png)
Hier!
Waarom niet een pakkende duidelijke naam in het Nederlands?
Voor de term ''community'', zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Virtuele_gemeenschap.
Misschien een algeheel verbeterpuntje. Sommige functies van de DB equivalent zijn best handig, bijvoorbeeld de melding boven een antwoord: Diese Antwort wurde von DB bestätigt. (Dit antwoord is door DB bevestigd)
Oh en de reactietijd is bij de spoorwegmedewerkers wat sneller dan hier. (Niet gemeen bedoeld. 🙂 )
https://community.bahn.de
De pagina zou dan ook een andere plek op de pagina van de klantenservice moeten krijgen, omdat deze niet meer het eerste contact mogelijkheid is met de klantenservice.
Tenzij ik midden in de nacht met een halve krat bier op een enorm onzinverhaal vol tikfouten heb gepost, wat ik de volgende dag zelf niet eens meer snap. 😛
Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)
Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Dat laatste moet voor alle leden gelden lijkt me, een groot gemis.
Travellersforum. bv
Haal het in elk geval weg van de Klantenservicepagina dan.
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
De zaken moeten niet mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn. Het merendeel van de onderwerpen ("topics") betreft klachten over de dienstverlening van NS. En zoals iedereen weet is een klacht tevens een verbeterpunt.
Een Nederlandse naam is wellicht wenselijk maar omdat er ook vaak in het Engels gepost wordt vind ik Community prima.
Denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat het betekent, en dat het dus geen 1-op-1 vervanging is voor Klantenservice/support (zoals Tickets & Service), iets dat de huidige naam blijkbaar soms wel suggereert, en vervolgens mensen al hun persoonsgegevens publiekelijk posten.
Of anders maak er Reizigersforum van, of Vraag & Antwoord Forum, Kennisforum, etc. Het moet natuurlijk geen babbelbox worden, alhoewel dat soms onontkoombaar is met zoveel leden en kennis/meningen.
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.