Skip to main content

Vandaag om 10.10 uur stapte ik op de trein van station Hoorn naar Heerlen. Hoewel ik het me niet precies kan herinneren, reisde ik in het 2e of 3e rijtuig.
 

Tijdens mijn treinreis verloor ik mijn evenwicht en werd gegooid als gevolg van de plotselinge manoeuvre van de trein, en op dat moment viel de deur voor mij dicht, waardoor er hard in mijn hand werd geknepen en mijn telefoonscherm kapot ging.

 

Als we de halte Amsterdam Centraal naderen, ga ik naar beneden richting de hoofdingang om uit de trein te stappen. De trein was langzamer gaan rijden, maar toen we het perron naderden, verloor ik mijn evenwicht als gevolg van de plotselinge manoeuvre van de trein. De glazen deur sloot hard op mijn hand en was beschadigd. Mijn telefoon zat in mijn hand vast in de deur, dus mijn telefoon bleef samen met mijn hand in de deur steken en het scherm barstte.

 

Ik denk dat deze plotselinge manoeuvre een fout is van de NS-machinist. Ik ben op zoek naar een bevoegd persoon waarmee ik contact kan opnemen om mijn schade te laten vergoeden.

Ik ben geen bevoegd persoon en ik raad aan contact op te nemen met Klantenservice, Oeps: 030 7515155, Ik vraag me wel ernstig af of NS hiervoor aansprakelijk is. Niet alles wat u overkomt is op een ander te verhalen.

 


De ‘quote'-functie werkt bij mij niet goed, bij jullie ook?

Maar goed, het is Utreg 🙂 030-7515155 dus.


De ‘quote'-functie werkt bij mij niet goed, bij jullie ook?

Maar goed, het is Utreg 🙂 030-7515155 dus.

Grappig genoeg heb ik dit alleen bij het bericht van Thom hierboven. Ik heb je nog andere voorbeelden toevallig?

Over het topic zelve, hier kunnen we op de Community je niet mee helpen. Neem zoals hierboven aangegeven contact op met onze klanten service! 


Grappig genoeg heb ik dit alleen bij het bericht van Thom hierboven. Ik heb je nog andere voorbeelden toevallig?

 

Nee, zo te zien is het inderdaad alleen bij dit specifieke bericht. Ben benieuwd wat voor geheime code Thom in z'n bericht verwerkt heeft 😃


 

Thom is een internet-tovenaar!

Ik vind het een vrij apart verhaal dat niet echt goed samenloopt... Is het toevallig door Google Translate gegaan?

Ik hoop dat u zelf geen schade heeft opgelopen in iedergeval!


Ik krijg als ik Thom wil quoten er een boel rommel bij:

Ben dit al een paar keer eerder tegengekomen, maar het quoten op zich werkt wel.

Verder viel me op dat links in een reactie niet meer in een nieuw tabblad openen. Bij posts van (sommige) moderators was dat al langer zo, bij links naar pagina’s op de NS website.


Ik krijg als ik Thom wil quoten er een boel rommel bij over TRANSLATE with x

Ben dit al een paar keer eerder tegengekomen, maar het quoten op zich werkt wel.

Ik denk dat het door een speciale unicode character komt?

 

Als je de tekst van Thom kopieert zie je ook aan het einde een extra groot stukje " " maar goed, wat de unicode is dat zal niemand weten :(

In de source code van de webpagina zie je trouwens hetzelfde "TRANSLATE with x" ipv de witregel.

 

Blijkbaar wordt de code die de tekst qouteert niet zo gelukkig van deze unicode...


Ik had wat problemen met Gainsight en die zijn na 15 maanden ten dele opgelost, maar ik vraag me echt af wat dit nu weer is.

 

Ik gebruik geen Google Translate.


Ik had wat problemen met Gainsight en die zijn na 15 maanden ten dele opgelost, maar ik vraag me echt af wat dit nu weer is.

 

Ik gebruik geen Google Translate.

 

Haha @Thom dan ligt het misschien aan Bing of zo 🤣

Die extra witregel is meestal gewoon wat het is, zul je ook zien hieronder als ik een keer op Enter druk (een lege regel). 

 


Als machinist maken wij geen 'manoeuvres', we zitten immers aan het spoor vast! Ik vermoed dat de trein door een wissel is gereden, iets wat zeker rondom Amsterdam centraal een gegeven is. Hierom ook altijd het advies om te blijven zitten tot de trein stilstaat en niet alvast naar de deur te lopen terwijl de toko nog onderweg is. 


Ik gebruik geen Google Translate.

Had het ook over TS 😁.


.


Als machinist maken wij geen 'manoeuvres', we zitten immers aan het spoor vast! Ik vermoed dat de trein door een wissel is gereden, iets wat zeker rondom Amsterdam centraal een gegeven is. Hierom ook altijd het advies om te blijven zitten tot de trein stilstaat en niet alvast naar de deur te lopen terwijl de toko nog onderweg is. 

Naast dat het op Amsterdam Centraal vrij vaak voor komt dat treinen door (flink wat) wissels gaan, is er ook op grote stations zoals Amsterdam Centraal ook echt voldoende tijd om te blijven zitten. De IC naar Heerlen vertrek 10:10 halteert namelijk 5 minuten op Amsterdam Centraal (https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-09-16/3937), dus TS had inderdaad makkelijk even kunnen blijven zitten tot in ieder geval de wissels gepasseerd waren. 


@Zeynep Nur Zindan U kunt een claim indienen maar ik betwijfel of NS erop ingaat.


Ik snap nogsteeds niet echt hoe je hand tussen de deur is gekomen? Deze zijn toch gesloten tijdens het rijden?

Of gaat het hier om de glazen deuren tussen de coupé's in, dan lijkt het met sterk dat je telefoon daar kapot aan kan gaan…

En ik denk ook niet dat het bij de deuren tussen bakken zou lukken.

 

Ik denk niet zo zeer dat het door de 'manouvre' van de machinist komt maar door de wissels, dat kan inderdaad soms vrij heftig gebeuren en je balans kwijt raken is dan makkelijk. Ik weet niet of de snelheid waarbij de trein rijdt daar veel effect op heeft maar ik denk het wel.

 

Bij de terugweg Utrecht - Rotterdam heb je dat ook enorm op Rotterdam Centraal, het handigste is dan om te blijven zitten of je vast te houden (je vast houden tijdens het lopen is eigenlijk altijd handig in een bewegende trein). Moet altijd wel lachen wanneer ik mensen door de trein zie vliegen 😂.


Reageer