beantwoord

Even relativeren. Is het Covid-virus door de trein gebracht?


Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24149 reacties

Het bewijs ;-)

 

 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 15 March 2020, 11:36

Bekijk origineel

585 reacties

 

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb net die Corona-app gedownload … Wat een k*tspel is dat, zeg! Drie keer de wijk doorgelopen, niet één persoon met Corona gevonden! Ik speel wel weer gewoon Pokémon GO ...

Reputatie 7
Badge +3

Wat een flauwe, ignorante opmerking.

En dat is precies de bedoeling van dit topic :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

En als je wel ergens heen gaat op vakantie kom je zo terug :joy:

 

Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb toch eerlijk gezegd nog wel andere bestemmingen op het oog, al ben ik er nog niet helemaal uit wat het nu wordt. Ik twijfel nog tussen:

  • Woonkameroen
  • Tuinzania
  • Halsinkie
  • Islamabadkamer
  • Schuurmonnikoog
  • Toiletland
  • Berging aan Zee
  • Serre Leone
  • Keukenhof
  • Parijskast
  • Costa del Zolder  of
  • de Balkonlanden
Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +4
NoSorona.

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben op dit moment persoonlijk ook niet zo bang voor het Coronavirus. Qua gezondheid zit ik niet in de risicogroepen, ben verder nooit ziek afgezien van een simpele verkoudheid en zit qua leeftijd grofweg aan de ondergrens waar het risico wat begint op te lopen. Ik ben denk ik bezorgder om mijn moeder van 81 hoewel die ook geen enkele gezondheidsklachten heeft afgezien van wat “versleten en vervangen onderdelen”(heupen en knie) en mijn broer die een lichte vorm van astmatische bronchitis heeft en kettingroker is (rokers schijnen ook meer risico te lopen op ernstige longklachten met dit virus). 

Verder vrees ik dat uiteindelijk de financiele impact groot zal zijn en het lange tijd zal duren voor de economie hiervan zal herstellen, niet alleen in Nederland maar wereldwijd. Dit zal echt veel effect hebben op allerlei bedrijven en ook op individuele personen. Positief punt is denk ik wel dat het hiervoor financieel gezien best goed ging, zou dit virus hebben toegeslagen tijdens de banken/huizen crisis dan zouden de gevolgen veel erger zijn. Het kabinet heeft al veel steun toegezegd en ook in andere landen zie ik dergelijke mededelingen.

Zelf heb ik ondanks dat ik momenteel geen werk heb nog genoeg financiele buffers om het langere tijd uit te zingen. 

 

Verder heb ik er wel vertrouwen in dat dit virus overwonnen wordt of in ieder geval zover terug gedrongen dat het niet in deze mate actief is.De vraag is alleen hoe lang dat gaat duren, niet alleen in Nederland maar ook in de rest van de wereld. In China gaat het nu de goede kant op.

Ook weet ik dat er hard gewerkt wordt aan een medicijn en aan een vaccin, door meerdere farmaceutische en bio-tech bedrijven. Diverse daarvan zijn gebaseerd op medicijnen en vaccins die ontwikkeld zijn voor SARS en MERS (ook Corona virussen) of Ebola. Zeker 2 vaccins voor SARS zijn toendertijd niet getest op mensen omdat SARS verdween en er simpelweg geen patienten meer waren om het op te testen. Deze vaccins worden nu doorontwikkeld tegen Covid-19, Phase 3 clinical trials starten voor zeker 1 ervan in april, maar daarna kan het nog maanden of een jaar duren voor er echt een veilig vaccin is, als deze trials al succesvol zijn.

En in ieder geval 1 medicijn ontwikkeld tegen Ebola is toendertijd in het lab en op dieren getest tegen SARS en MERS en dat werkte. Dat medicijn wordt nu in diverse gevallen op basis van Compassionate use gebruikt maar alleen bij zeer ernstige klachten aangezien het nog een experimenteel medicijn is, niet getest is op mensen en dus geen bijwerkingen bekend en is daarom niet toegelaten. Deze maand beginnen met dit medicijn echter Phase 3 clinical trials (test op mensen). De eerste persoon in de VS met ernstige klachten is genezen na toedienen van dit medicijn en ook is het in China gebruikt waarbij patienten genezen werden verklaard.  Ook een al langer bestaand en wel getest en toegelaten medicijn tegen malaria en tegenwoordig ook tegen bij reumatoïde artritis schijnt te werken in meerdere gevallen. Beide medicijnen staan in het Voorlopig behandeladvies van het RIVM.

Er wordt al gezegd dat dit virus nooit echt weg zal gaan, maar als er goede medicijnen en vaccins komen zal het hopelijk niet meer tot een dergelijke uitbraak komen. In ieder geval niet van dit specifieke virus.

 

@Momo 

De 1e trein was erg rustig, maar ik had toch wel reizigers mee. Ik had 8 bakken VIRM, dus je begrijpt wel dat ik te weinig materieel bij ne had voor al die reizigers 🤣.

De reizigers gingen netjes verspreidt zitten iig.

Reputatie 7
Badge +4

 

 

Badge +3

Luipaard op schoot.

Katachtigen in de trein? Geen probleem… (geluid aan!)

https://twitter.com/robbert0001/status/1246053450863050752

Reputatie 7
Badge +3

MILJOENEN GEHAMSTERDE TOILETROLLEN AL BIJNA OVER DE DATUM

 

Fabrikanten van toiletpapier adviseren consumenten om goed te letten op de houdbaarheidsdatum. Huishoudens hebben veel meer wc-papier gehamsterd dan ze in korte tijd kunnen gebruiken. Miljoenen rollen zijn inmiddels al bijna over de datum.

Drie weken geleden hamsterden consumenten massaal toiletpapier. Fabrikant Edit rekende uit dat in totaal zestig miljoen toiletrollen liggen opgeslagen in kelders, bijkeukens en voorraadkasten.

“Toiletrollen zijn natuurlijk niet oneindig houdbaar”, waarschuwt de fabrikant. “Wij adviseren mensen dus om goed te letten op de datum die op de verpakking staat en indien nodig een beetje haast te maken met de stoelgang. Je wil niet je billen afvegen met toiletpapier dat eigenlijk al bedorven is.”

 

https://nieuwspaal.nl/miljoenen-gehamsterde-toiletrollen-al-bijna-over-de-datum/

Reputatie 7
Badge +3

Ja, wist je dat nog niet? Die nieuwe treinen zijn stiekem ook vliegtuigen, zo kunnen ze makkelijk de snelheidbeperkingen op de HSL ontwijken. Daarvoor duren die opleidingen ook zo lang, dat vergt wat meer uitleg dan alleen een trein. @Edwin, heb jij intussen ook al je vliegbrevet hiervoor? 🤣

Reputatie 7
Badge +4

Nou, het is me vandaag via via gelukt om vast ingeënt te worden met het Russische vaccin tegen COVID-19 en voor diegəne van jullie diə bang is dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.

 

Laatste zin volgens de vertaalmachine:   ‘en mijn naam is Lopez Obrador, en ik ben een leugenaar en waarom? Ik geef pure directe beloningen’.

Reputatie 7
Badge +3

Live beelden van de Eurotunnel.

 

Reputatie 7
Badge +1

Op Rotterdam Centraal: GTBV 60 minuten here I come. Vertrekkend vanuit Schiphol: Oh nee, toch niet. 'You're a wizard machinist'!

 

Om er voor te zorgen dat er niet teveel mensen met de trein gaan dit weekend neem ik mijn huisdier mee op de trein. :laughing:

 

Reputatie 7
Badge +4

Tja.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Badge +3

Of je krijgt je eigen trein (geen Photoshop):

https://twitter.com/Arjan_Spoormans/status/1519670954749792259

Ik heb een eigen trein! Hoe cool is dit?! Een afscheidscadeau van mijn fijne collega’s bij Reisinformatie 😎

 

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge +3

De horoscroop voor de komende tijd:

 

Reageer