Skip to main content

Hallo ,

ik ga binnenkort naar Ameland met het openbaar vervoer. Ik wil graag mijn fiets meenemen naar zie dat het laatste stuk met de bus is, lijn 66 van Leeuwarden naar Holwerd. Ik las ergens (was wel heel oude informatie) dat je twee keer per dag een fiets mee kunt nemen in die bus als je een fietskaartje hebt. Ik heb Arriva gebeld, volgens hen kan alleen een volledig opgevouwen fiets. Wie weet hoe het zit en hoe ik het kan regelen?

Bedankt.

Goedemorgen Mary10, Welkom op de NS Community!

Je kan met een fietskaartje jouw fiets meenemen in de trein. Het is echter niet mogelijk om jouw fiets mee te nemen in de bus. Dit kan alleen met een opvouwbare fiets omdat deze dan wordt gezien als handbagage. 


De fiets meenemen in de aansluitende bus van Leeuwarden naar de Pier bij Holwerd kan niet. Het is bij een normaal tempo ongeveer anderhalf uur fietsen. Het kost wat tijd om Leeuwarden uit te komen  en er zijn vrij veel fietspaden langs de route, overigens niet op de pier naar de Amelander boot, maar dat is maar ongeveer een kilometer. Mooi uitzicht op het Wad.


Bedankt voor de reacties. Een goeie tip om te gaan fietsen van Leeuwarden naar Holwerd. Dat ga ik zeker overwegen. Bedankt!


Reageer