Het mondkapje na 23 maart 2022

  • 20 March 2022
  • 6 reacties
  • 258 Bekeken

De verplichting mondkapje komt per 23 maart te vervallen. Ik ben daar niet blij mee. Ik ben 70 plus. De NS zal er wel blij mee zijn, want nu zijn ze van het handhaven af. ik denk dat van de reizigers 50% blij is en 50% niet. De minister laat de risicogroepers wel nog weten dat het niet onverstandig zou zijn vrijwillig een mondkapje te dragen. M.a.w. zorg voor jezelf, de regering kan het niet meer. Die risicogroepers zijn bang alsnog met corona besmet te raken in volle treinen. Die laatsten zijn ook NS reizigers die betalen voor een veilige treinreis. De NS moet beide groepen tevreden stellen. Dat is een hele klus want beide groepen haten elkaar. De ene ziet de andere als een stelletje onverantwoordelijke jonge losbollen, die alleen maar aan hun eigen "vrijheid”en pret denken en wars zijn van alle regels. De ander ziet de ene als een stelletje ouwe zeuren, die overdreven bangelijk zijn en eigenlijk maar beter thuis kunnen blijven, want ze lopen de vrijheid van de ander maar in de weg. Die twee groepen moet je niet bij elkaar in de trein zetten. Nee, de NS zou moeten adviseren aan de niet-mondkapjes drager om VOOR in de trein te gaan zitten en aan de wel-nog-mondkapjes dragers adviseren ACHTER in de trein te gaan zitten. elke andere betere verdeling is ook goed. met een sticker zou ook kunnen. Daar komt de NS wel uit. dan zit ieder bij zijn eigen groep en hoeft niemand zich aan de ander te storen en hoeven de conducteurs geen ruzies te beslechten. mag ik de mening van de community en mogelijk ook van de NS?


6 reacties

Reputatie 7
Badge

Als het consequent gehandhaafd wordt dan kan het.

Badge +3

Nee, de NS zou moeten adviseren aan de niet-mondkapjes drager om VOOR in de trein te gaan zitten en aan de wel-nog-mondkapjes dragers adviseren ACHTER in de trein te gaan zitten.

Dan moet je ze in het midden laten zitten, want in bijv. Utrecht (van/naar Amersfoort) en in Arnhem (van/naar Nijmegen) verandert de trein van richting. :sweat_smile:

ik denk dat van de reizigers 50% blij is en 50% niet. 

Ik schat dat meer dan 90% blij is en slechts een hele kleine groep niet. 

Ik kan niet beoordelen hoe noodzakelijk uw reis is, maar als het echt niet anders kan en u perse op reis moet dan zou ik voor die ene keer (ik neem dat u als 70+'er niet meer werkt en daarom slechts zelden een noodzakelijke reis moet maken) een FFP2 kapje kopen.   

Reputatie 7
Badge +4

Dit is allemaal schijnexactheid.

Reputatie 7

Dan zit ieder bij zijn eigen groep en hoeft niemand zich aan de ander te storen en hoeven de conducteurs geen ruzies te beslechten. mag ik de mening van de community en mogelijk ook van de NS?

Dan zit ieder bij zijn eigen groep? Dat gaat in de 1e klas vaak al niet eens.…

Mijn mening: geen goed idee, het is vragen om problemen, conflicten en irritaties. Want strikte handhaving is er niet en komt er niet.

Als u zich onveilig voelt, koop een goed FFP2- kapje en gebruik die op de juiste wijze. Ga 1e klas reizen als dat kan, dan kunt u vaak nog wel ruimere afstand houden. Meer kunt u niet doen en is het een kwestie van deze situatie accepteren.

De verplichting mondkapje komt per 23 maart te vervallen. Ik ben daar niet blij mee. I

Ik ben daar wel blij mee. Het is nu - na twee jaar gedwongen solidariteit - tijd om het over een andere boeg te gooien. 

U bent niet verplicht om met de trein te reizen, als u bang bent blijft u toch gewoon thuis?

Reageer