beantwoord

het nieuwe tshirt van de conducteurs

  • 3 August 2023
  • 8 reacties
  • 536 Bekeken

Reputatie 1

toen het laatst zo warm was droeg een deel van de conducteurs het nieuwe conducteurs tshirt: een blauw thsirt met ondergoed knoopjes aan de voorkant en een bloemetjes boordje rond de hals..Ergens ook nog een rood streepje. Ik wil graag onder de aandacht brengen dat het er niet erg respectvol of respect afdwingend uitziet. Conducteur is ook een stuk minder herkenbaar. Een deel van de conducteurs is minder slank, dus dan hangt het tshirt heel flodderig om de buik en het bloemenboordje.... is dit door een officieel bureau bedacht? kortom: vast best lekker te dragen maar de trein is geen camping. Het is toch soort uniform. Wat is er mis met het bloesje?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 August 2023, 14:06

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1

Ik ben het daar helemaal mee eens. Het viel mij ook op. Ik dacht even dat de NS door personeelsgebrek vakantiekrachten had ingezet die in hun eigen kleding mochten werken. Sommige reizigers zijn al hondsbrutaal tegen de conducteurs dus die mogen zeker wat meer respect afdwingen. Een zomertenue is uiteraard prima maar het moet een soort uniform blijven.

Goedemiddag ellesb en welkom bij de NS Community.

Ik heb helaas geen exact antwoord op de gestelde vragen, het is mij niet bekend hoe het proces omtrent de dienstkleding precies werkt. Ik heb intern wel kunnen vinden dat de meningen over het ontwerp van deze polo ook bij onze medewerkers verdeeld zijn, inclusief de nodige kritiek. Ook heb ik kunnen vinden dat de afdeling verantwoordelijk voor de dienstkleding op de hoogte is van deze kritiek en dit meeneemt in een toekomstige verbetering.

Reputatie 7
Badge

Ik kreeg ook de indruk dat het vrijetijdskleding was. Ik keek er vreemd van op.

Reputatie 5

Jammer dat de conducteurspet niet meer gedragen wordt, dat gaf m.i. pas echt statuur en herkenbaarheid. Machinisten en conducteurs zijn tegenwoordig trouwens ook nauwelijks meer van elkaar te onderscheiden qua uniform (voor een leek tenminste). Vroeger was het machinistenuniform geloof ik rood/paarsachtig en de conducteur blauw. Dat was tenminste duidelijk.

Reputatie 6

Het is amper herkenbaar als NS, heel donkerblauw met een piepklein Mao kraagje en idd niet heel flatterend.

Bij V&S hebben we ze ook, maar je kunt het verschil amper zien

Zijn echt wel fijne shirtjes voor in de warmte, die polo's zijn ontzettend zweterig met warm weer (lekker Nederlands 😀)

Kwa temperatuur en draagcomfort 100% verbetering

Herkenbaarheid mee eens, die is wel stukken minder bij hc/mcn

Reputatie 7

Nog even ter aanvulling op het boordje staan geen bloemetjes, maar het logo van de NS afgebeeld 😁

Reputatie 7
Badge +3

Als al een tijdje niet-treinreiziger raak ik nu wel nieuwsgiering hoe dat shirt er nu uitziet. Is er ergens een foto van?

Reageer