beantwoord

Hoe ver komt een conducteur tijdens zijn/haar werktijden buiten zijn/haar standplaats?

  • 9 January 2024
  • 3 reacties
  • 307 Bekeken

Ik vroeg mij af aangezien het mij wel leuk lijkt de opleiding voor conducteur te gaan doen hoe ver je dan tijdens je werktijd maximaal buiten je standplaats komt? Bijv. Als ik in Leeuwarden mijn standplaats heb, zou ik dan ook wel eens in Brabant komen met de trein?

icon

Beste antwoord door Edwin 9 January 2024, 22:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Hey Camilleschellevis. Welkom bij de NS Community! 

Ik ben hier zelf geen expert in, maar er zijn hier enkele medewerkers actief die je hier wat meer over kunnen vertellen, waaronder bijvoorbeeld @Loes

Reputatie 7

Voor centraal in het land gelegen standplaatsen geldt dat je eigenlijk bijna overal wel komt. Voor standplaatsen in uithoeken, zo ook Leeuwarden, zit er door de afstanden iets minder rek in het vel. Je zal veel rijden tot het eerstvolgende knooppunt (Zwolle) en komt dan vaak op ritten die vanaf die standplaats uitwaaieren. Dus veel Den haag via Lelystad, veel Rotterdam via Utrecht, veel Groningen. Daarnaast kom je vanaf Leeuwarden ook wel rond Amsterdam/Hoorn en Arnhem/Nijmegen. Of Brabant erin zit durf ik zo niet te zeggen, incidenteel zal je wel eens tot Den bosch kunnen komen, maar heel veel zuidelijker zal er niet inzitten.

Reputatie 7
Badge

Even gauw wat diensten bekeken. Er zitten wel diensten bij naar Eindhoven en Nijmegen, maar ook naar Lelystad/Amsterdam/Hoofddorp vanuit Leeuwarden.

Reageer