Ik zoek iemand die me iets kan vertellen over het verloop van ERTMS. Hiervoor heb ik meer dan 9 contactmomenten gehad met de NS, verschillende afdelingen, maar helaas…. Tot op heden nog geen informatie ontvangen. Dus dan maar op deze manier.
- Waarom is het nieuwe systeem nodig en wat maakt het dat het huidige systeem per se “verouderd” is?
- Het European Rail Traffic Management System wordt natuurlijk niet in een keer vervangen, hoe gaat de NS om met twee systemen?
- Ik las dat er sprake was van een uitlopend budget, een bedrag van circa 1,5 miljard euro. Hoe komt dat?
- Hoe verloopt het ERTMS in de andere landen van Europa? Hebben ze in die landen ook moeite met het implementeren van het nieuwe systeem.
- Hoe grootschalig wordt de omscholing van machinisten, zal dit invloed hebben op het OV. In het bijzonder uitvallende treinen.
Ik ben mij ervan bewust dat veel informatie op de sites van NS en Prorail staat, echter ben ik benieuwd wat een machinist mij hier over kan vertellen. Ik zou graag de antwoorden willen verwerken in een artikel die ik moet schrijven voor school.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik geprobeerd om contact op te nemen met NS en Prorail via een mail en telefonisch, maar met tevergeefs resultaat. Ik hoop dus nogmaals bij deze dat iemand mij hier kan helpen.
Beste antwoord door mrfreeze
Bekijk origineel