Leuk speeltje (Reizigersgedrag Dashboard)

  • 3 May 2023
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

Badge +3

Natuurlijk is er ook wel een tabel, maar zie https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag

Met zo te zien Bovenkarspel Flora en Boskoop Snijdelwijk de minste reizigers (Rotterdam Stadion telt niet mee natuurlijk).

En dank @Daniel Soest!


9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Soest heeft er met 125 nog minder, al is het dus wel weer gegroeid t.o.v. 2020.

Maar leuk dat de cijfers over 2021 er nu ook zijn… dat wordt weer eens uitzoeken of er nog veranderingen zijn.

In 2021 heb ik een serie van 13 reportages gemaakt over elk minst gebruikte station per provincie dus we zullen zien of ik ergens weer opnieuw heen moet. En ja, 13, want net nadat ik de serie afgerond had destijds kwamen de cijfers van 2020 uit en bleek Zeeland de enige provincie te zijn waar de corona-dip ook de rangorde verandert had.

Reputatie 7
Badge +2

Ook dit jaar weer wat verschuivingen zie ik:

  • Rustigste NS station van Zuid-Holland is nu Boskoop Snijdelwijk i.p.v. Waddinxveen Triangel (scheelt 6 reizigers maarliefst)
  • In Zeeland is Rilland-Bath weer het rustigst (was gedurende 1 jaar Arnemuiden)
  • In Flevoland is Almere Parkwijk onder het aantal reizigers van Dronten gedoken

Natuurlijk is er ook wel een tabel, maar zie https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag

Met zo te zien Bovenkarspel Flora en Boskoop Snijdelwijk de minste reizigers (Rotterdam Stadion telt niet mee natuurlijk).

En dank @Daniel Soest!

Misschien kan @Robert B of een moderator dit even doorgeven? 

Evenals de link naar <Homepage Die werkt ook niet.

Wel apart dat de Foutcode iedere keer verandert? ;)

 

Reputatie 7

Wel jammer dat er van stations die bediend worden door meerdere vervoerders geen complete cijfers zijn en je alleen de NS-reizigers ziet.

Wat is het minst gebruikte station van heel Nederland, of het nu van NS is of niet? 

Is dat misschien Enschede de Eschmarke?

Reputatie 2

 

 

Waar komt voor bijvoorbeeld het station Deurne het getal van 63 overstappers vandaan, van reizigers die van NS trein naar NS trein overstappen?

 

Badge +3

Waar komt voor bijvoorbeeld het station Deurne het getal van 63 overstappers vandaan, van reizigers die van NS trein naar NS trein overstappen?

Er zou zomaar (werkzaamheden) een IC op Deurne kunnen eindigen, en dan terugsteken (dat mag maar wie checkt er op Deurne dan uit en weer in?) Naar ehh… Helmond Brouwhuis of zo, als dat sneller is dan de sprinter vanuit Eindhoven (of met een NS bus)?

Dat klopt dus niet, kan me niet voorstellen dat iemand zou willen overstappen op Deurne, en zeker niet 63 per dag.

Reputatie 3

Je kan in Deurne toch overstappen van de IC uit Venlo op de sprinter richting Eindhoven en Den Bosch?

Reputatie 7
Badge +3

Ja, maar dan hoef je niet uit- en in te checken.

 

Misschien kan @Robert B of een moderator dit even doorgeven? 

Evenals de link naar <Homepage Die werkt ook niet.

Wel apart dat de Foutcode iedere keer verandert? ;)

Vreemd dat dit is misgegaan. Het lijkt erop dat de links naar de Cookies/Privacy alleen fout zijn als je in het Dashboard zit. Specifiek daar is er een foutje in de hyperlink, het moet https://nsjaarverslag.nl/_privacy/ zijn, met een laag streepje voor privacy/cookies. Bij het dashboard staan ze zonder.

Ik heb het doorgegeven in ieder geval, bedankt voor het melden!

Reageer