Skip to main content

De reizigerspunctualiteit van 5 minuten stond op een bodemwaarde van 88.9%, die is met 0.4% overtroffen!

De reizigerspunctualiteit van 15 minuten op de HRN stond op een bodemwaarde van 96.7% en is met 0.3% overtroffen!

Prachtige cijfers, maar...

De reizigerspunctualiteit op de HSL is gezakt naar 68.5% dat is lager dan de bodemwaarde die op 82.1% staat.

Is ook niet heel gek, en ook nog wel te begrijpen.

https://www.prorail.nl/nieuws/meeste-spoorprestaties-boven-afgesproken-bodemwaarden

Vergeleken met de eerste helft van het jaar is er dus een vooruitgang, het zijn alleen nog geen fantastische waardes.

De reizigerspunctualiteit van 5 minuten stond op een bodemwaarde van 88.9%, die is met 0.4% overtroffen!

De reizigerspunctualiteit van 15 minuten op de HRN stond op een bodemwaarde van 96.7% en is met 0.3% overtroffen!

Prachtige cijfers, maar....

Schitterend..... 🤔 Dit is als een scholier die net een 5,6 heeft gescoord. Nét met de hakken over de sloot. 

Het brekebeentje HSL blijft huilen natuurlijk. 

NS is er zelf ook nogal juichend over.

https://nieuws.ns.nl/terugblik-op-2024-reiziger-vaker-op-tijd-door-verbetermaatregelen/

Vooral dat stukje over de periode 2015-2019 vind ik opvallend.

NS is er zelf ook nogal juichend over.

https://nieuws.ns.nl/terugblik-op-2024-reiziger-vaker-op-tijd-door-verbetermaatregelen/

Vooral dat stukje over de periode 2015-2019 vind ik opvallend.

Het draait natuurlijk alleen om geld vandaar dat juichende bericht. 

Tja, we kunnen het ook positief bekijken dat er tenminste iets van vooruitgang is, maar positiviteit is een bijzonderheid op deze community 😉.

Een 5,6 is een prachtige voldoende 😊.

Schitterend..... 🤔 Dit is als een scholier die net een 5,6 heeft gescoord. Nét met de hakken over de sloot.

Nee, de meeste (dus niet alle) spoorprestaties zijn boven de bodemwaarde, dus deze scholier heeft een paar voldoendes gehaald en is daar ontzettend trots op ondanks dat hij ruim is gezakt met de diepe onvoldoendes ernaast.

Tja, we kunnen het ook positief bekijken dat er tenminste iets van vooruitgang is, maar positiviteit is een bijzonderheid op deze community 😉.

Dat mantra van uit tegenvallende zaken altijd maar een druppel positiviteit proberen te knijpen…. en minder prettige zaken te verdoezelen… leuk bedacht maar hoe hou je jezelf voor de gek….

Met minder dan een 7 op mijn schoolrapport, terwijl ik best beter kon, waren mijn ouders niet tevreden. Eigenlijk ook wel terecht.

De kwaliteitslat ligt vaak niet erg hoog meer in deze tijd van de zesjescultuur. En kijk eens naar de manier van bouwen van de HSL met al die constructie“fouten". Gebrek aan deskundigheid, achteloosheid, te weinig budget voor kwaliteit?  Och ja, er rijden tenminste nog treinen over…. positief bekeken hè?

Ik las net de column van meneer Spithorst die dus ook over deze cijfers gaat. Hij legt een verband met de laatste tijd nogal veel voorkomende dienstregelingswijzigingen. 

Dat mantra van uit tegenvallende zaken altijd maar een druppel positiviteit proberen te knijpen…. en minder prettige zaken te verdoezelen… leuk bedacht maar hoe hou je jezelf voor de gek….

Met minder dan een 7 op mijn schoolrapport, terwijl ik best beter kon, waren mijn ouders niet tevreden. Eigenlijk ook wel terecht.

De kwaliteitslat ligt vaak niet erg hoog meer in deze tijd van de zesjescultuur. En kijk eens naar de manier van bouwen van de HSL met al die constructie“fouten". Gebrek aan deskundigheid, achteloosheid, te weinig budget voor kwaliteit?  Och ja, er rijden tenminste nog treinen over…. positief bekeken hè?

Ik zie dat er veel ruimte is voor verbetering, maar ook dat er progessie is 🤷‍♂️. Een portie negativiteit met wat positiviteit dus.

Niet heel lastig toch?

Reageer