Ik denk niet dat treinen langer worden. De overige stellen zullen waarschijnlijk op de opstelterreinen blijven.
Tussen Leiden en Utrecht zullen geen dubbeldekkers meer worden ingezet vanwege het gewicht van deze treinen en de ondergrond. Treinen worden alleen verlengd als dat kan en als dat volgens de cijfers van het aantal reizigers nodig is en dat wordt gemonitord bij de NS.
Tussen Leiden en Utrecht zullen geen dubbeldekkers meer worden ingezet vanwege het gewicht van deze treinen en de ondergrond. Treinen worden alleen verlengd als dat kan en als dat volgens de cijfers van het aantal reizigers nodig is en dat wordt gemonitord bij de NS.
Als je het mij vraagt is er voldoende vraag meer capaciteit ik zat/stond maandag 14 februari om 10.15 vanuit Bodegraven in de ic richting Utrecht 8 bakken en we mochten “gewoon” weer staan.
ik ben altijd al van mening geweest dat de inzet van sprinters op de lijn een erg slecht idee is de capaciteit is gewoon te laag.
Dus je hebt uiteindelijk liever-want het gaat blijkbaar om dit lijntje-dat je dan jaren met allerlei stremmingen en andere beperkingen te maken gaat krijgen omdat die zware treinstellen weer eens door de slappe veengrond heengezakt zijn? Je mag menen wat je wilt, maar helaas hebben we in dit lage land ook soms toch te maken met allerlei beperkingen die deskundige ingenieurs in kaart brengen om zo ergr te voorkomen.
Zoals Bahnrider aangeeft is het aanpassen van het tracé een project wat niet een paar weken zou gaan duren maar jaren, om die reden is er gekozen om er lichtere sprinters te laten rijden zodat er wel meer treinen kunnen rijden maar het spoor en ondergrond minder belast worden.
Buiten dat het een langdurig traject wordt dit traject opnieuw en steviger te bouwen is er ook een mega investering voor nodig, geld wat er niet is.
En waren alle zitplaatsen echt bezet of waren er plekken vrij maar willen mensen niet naast een vreemde zitten? Verder is staan in het OV als het druk is niet te vermijden, het is een utopie om er vanuit te gaan dat er altijd zitplaatsen zullen zijn voor alle reizigers, dat zal niet lukken.
Zoals Bahnrider aangeeft is het aanpassen van het tracé een project wat niet een paar weken zou gaan duren maar jaren, om die reden is er gekozen om er lichtere sprinters te laten rijden zodat er wel meer treinen kunnen rijden maar het spoor en ondergrond minder belast worden.
Buiten dat het een langdurig traject wordt dit traject opnieuw en steviger te bouwen is er ook een mega investering voor nodig, geld wat er niet is.
En waren alle zitplaatsen echt bezet of waren er plekken vrij maar willen mensen niet naast een vreemde zitten? Verder is staan in het OV als het druk is niet te vermijden, het is een utopie om er vanuit te gaan dat er altijd zitplaatsen zullen zijn voor alle reizigers, dat zal niet lukken.
Niet alle plaatsen waren echt bezet. Vooral plaatsen met 4 stoelen tegenover elkaar zitten meestal 2 mensen, dat komt omdat het gewoon veel te weinig beenruimte is voor 4 mensen met gemiddelde Nederlandse lengte.
Niet alle plaatsen waren echt bezet. Vooral plaatsen met 4 stoelen tegenover elkaar zitten meestal 2 mensen, dat komt omdat het gewoon veel te weinig beenruimte is voor 4 mensen met gemiddelde Nederlandse lengte.
NS houdt met de lengte van treinen natuurlijk geen rekening met het feit dat mensen liever niet tegenover elkaar zitten.
Mijn ervaring is dat het wel wat aan de krappe kant is, maar je prima tegenover elkaar kunt zitten.
Als de ruimte tussen de stoelen groter maakt dan heb je minder zitplaatsen. Dan zullen reizigers ook gaan klagen. Het is echt niet eng om naast of tegenover iemand te zitten.
Kon het nu niet anders dan midden op de dag een los sprinterstelletje in te zetten tussen Den Bosch en Dordrecht? Als haringen in een ton gistermiddag om 14.30. Het zijn dan wel officieel de daluren maar het aantal studenten is ontzettend groot rond die tijd. In Tilburg en Breda stapten er massa's uit maar kwam men ook weer massaal binnen, waardoor het ook volgepakt verder ging naar Dordrecht. Natuurlijk zat het stukje 1e klas ook helemaal overvol. Conducteur ging alleen vanuit de cabine in- en uit, door de trein lopen was onmogelijk.
Kon het nu niet anders dan midden op de dag een los sprinterstelletje in te zetten tussen Den Bosch en Dordrecht? Als haringen in een ton gistermiddag om 14.30. Het zijn dan wel officieel de daluren maar het aantal studenten is ontzettend groot rond die tijd. In Tilburg en Breda stapten er massa's uit maar kwam men ook weer massaal binnen, waardoor het ook volgepakt verder ging naar Dordrecht. Natuurlijk zat het stukje 1e klas ook helemaal overvol. Conducteur ging alleen vanuit de cabine in- en uit, door de trein lopen was onmogelijk.
Het blijft onduidelijk waarom in deze treinserie overdag zo af en toe nog steeds met een los stel gereden wordt aangezien er ook met twee stellen geen extra personeel nodig is. Houd het maar op de chaos bij de materieelplanning.