ProRail zal vanaf 1 januari 2025 stoppen met het gebruik van X, omdat X is veranderd in een ongefilterd platform waar veel haatdragende content en nepnieuws zonder enig probleem kan worden geplaatst.
Ik snap de keuze, maar zal NS volgen?
Bladzijde 1 / 1
Van mij mogen ze. X is een riool.
NS heeft het voor de meeste mensen gewilde email communicatie al niet. De chat en Facebook worden al nauwelijks gebruikt. Enige manier dan is de telefoon. Het X kanaal is eigenlijk het enige kanaal waar vrij snel gereageerd wordt. Over de kwaliteit van de antwoorden kan je nog wel een discussie houden. Komt regelmatig voor dat op een zelfde vraag 2 heel verschillende antwoorden worden gegeven.
Een voordeel van de telefoon is dat de reiziger geen enkel "inhoudelijk bewijs" van de gevoerde conversatie heeft. Kan juridisch goed van pas komen, mijn woord tegen dat van jou.
ProRail is trouwens bezig zichzelf helemaal onbereikbaar te maken. Heel verstandig als je zo slecht presteert.
Het platform X blijft voorlopig een communicatiemiddel om in contact te komen met de NS Klantenservice. Mocht hier verandering in komen, dan zal dit bekend gemaakt worden.
Een voordeel van de telefoon is dat de reiziger geen enkel "inhoudelijk bewijs" van de gevoerde conversatie heeft. Kan juridisch goed van pas komen, mijn woord tegen dat van jou.
ProRail is trouwens bezig zichzelf helemaal onbereikbaar te maken. Heel verstandig als je zo slecht presteert.
Dat dus en ook daar zijn hier genoeg topics over te vinden dat NS daar soms handig gebruik van maakt. Dus nee graag wel op X.
Een telefoongesprek kun en mag je zelf opnemen zonder toestemming van de andere partij en ook gebruiken als bewijs. Dat is dus altijd handig om te doen.
Het mag alleen niet wanneer jij geen deelnemer bent in het gesprek.
Op X kun je een bericht verwijderen, uitgesproken woorden niet .
Ik zou wel eens willen weten wie dit beslist heeft binnen prorail!
De beweringen die prorail gebruikt klopt niets van.
X is meer conservatief geworden, en dat bevalt heel veel progressieven niet.
Ik denk dat dit ook ten grondslag ligt binnen prorail.
Sinds Twitter X heet is het behoorlijk ‘ontspoord’, en sinds je moet betalen (al is het maar een tientje per maand) als je er veel gebruik van maakt of een ‘blauw vinkje’ wilt hebben loopt het leeg.
Conservatief geworden? Welnee, ik krijg dagelijks likes en volgverzoeken van hele discutabele accounts (meeste is reclame voor seks-sites) door ‘mooie dames’ die zelf nog nooit iets zinnigs gepost hebben, al is dat overigens een stuk minder geworden de laatste tijd.
Dus adverteren/als bedrijf actief zijn op X is ook discutabel geworden.
OV-chipkaart was er al jaren mee gestopt, scheelt weer ^dakjes personeel dat een (toen nog Twitter) account in de lucht moeten houden en vragen moeten beantwoorden. Oke, dat kan ook via een AI bot (hoe kom ik nu het snelste thuis?) maar toch, er is veel ‘ruis’ dus ermee stoppen is een keuze.
X is meer conservatief geworden, en dat bevalt heel veel progressieven niet.
Nou, ik denk eerder dat de grote hoeveelheden trollen / haatzaaiers ten grond liggen aan het stoppen met een bepaald platform. En terecht, veel social media is op z'n retour door al die idioterie die zich erop afspeelt.
Sinds Elon Musk het overgenomen heeft is het een smerig riool. Een soort freefight gala.
Tja, Musk wilt ook dat X een platform is waar je 'vrij' bent. Zo vrij ben je overigens niet als je een andere mening deelt, dan wordt je beladen met haat.
Een prima keuze dus van ProRail en ik hoop dat NS volgt.
Tja, Musk wilt ook dat X een platform is waar je 'vrij' bent. Zo vrij ben je overigens niet als je een andere mening deelt, dan wordt je beladen met haat.
Een prima keuze dus van ProRail en ik hoop dat NS volgt.
Het is niet de taak van NS en ProRail om pro-linkse politiek te bedrijven.
De voornaamste reden voor ProRail om weg te gaan bij X was overigens dat daar aanhoudend veel kritiek op ProRail was vanwege de dagelijkse stroom aan infrastoringen.
NS kan zeker ook een daad stellen, waarom niet? Laat zien waar je voor staat en waar je je niet mee wilt afficheren in deze gevaarlijke wereld. Ook al is het niet hun "taak" als vervoerbedrijf.
NS zit sinds kort ook op Bluesky, maar alleen voor het laatste nieuws, dus niet voor geen reisinfo en webcare. Maar wie weet komt dat wel in de toekomst.
Bluesky, weer iets nieuws? Nooit van gehoord. Even gegoogled.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.