research boek | NS Community

research boek

  • 6 September 2022
  • 6 reacties
  • 187 Bekeken

Goedemiddag,

 

Mijn naam is Romy Toepoel en ik ben 22 jaar. Naast mijn studie schrijf ik boeken en in mijn volgende boek gaat het over meisje die op de vlucht slaat voor haar vriendje. Ze vlucht met behulp van verschillende treinen en hotels.

Ik heb een vraag aan u. Zou u een aantal vragen willen beantwoorden? Ik kan de vragen via de mail sturen maar het kan ook natuurlijk telefonisch ect.

Als u vragen heeft, stel ze gerust. Alvast bedankt voor het lezen van deze mail en wie weet ook de antwoorden op mijn vragen!

 

Dit zijn de vragen:

  • Stel u ziet het meisje die gevlucht/vermist is. Wat zou u dan doen?
  • Stel u benadert haar en hoort haar verhaal aan. Wat doet u dan vervolgens. 
  • Stel u ziet het meisje die gevlucht/vermist is en het is bekend dat ze mishandelt werd door haar vriendje. Wat zou u dan doen? Zou u de politie bellen of zou u haar laten gaan of iets anders?
  • Stel de politie komt bij u en vraagt of u het meisje heeft gezien (u hebt haar gezien). Zou u dan eerlijk antwoord geven of houdt u uw mond? 
  • Als een (voor u onbekende persoon) vriend/vriendje/familie/vriendinnen u de vraag zou stellen of u haar heeft gezien. Zou u de vraag dan beantwoorden? Zo ja waarom? En zo niet, waarom niet?

 

Alvast bedankt!

 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Romy Toepoel

 

Eigenaar Romy’s Boeken

Mail: romytoepoel.boekbestellen@gmail.com


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dus je vraagt eigenlijk of anderen het boek voor je willen schrijven? 😀

 

  • Stel u benadert haar en hoort haar verhaal aan. Wat doet u dan vervolgens

Wat is haar verhaal?

Het verhaal is voor ons nu één zin (ze is op de vlucht voor haar vriendje met behulp van treinen en hotels). Hoe oud is ze, waarom is ze zelf niet naar de politie, familie of vrienden gegaan, waar en in welke fysieke en mentale staat komen we haar tegen, is het in de media geweest met instructies over wat te doen, waar wil ze naartoe, heeft ze geld en/of verre vrienden etc?

Ik weet verder trouwens niet of dit echt een geschikt topic is voor een NS-community, maar succes met je boeken 👍

Reputatie 7
Badge +1

Hoe zou ik als redelijk frequent treinreiziger moeten weten of een van de 100en jonge meisjes/vrouwen die ik rond me zie bij reizen nou net die ene refugee/weggelopene is? De tijd dat dan al snel fotoś op prikborden worden getoond is echt eeuwen geleden. Nu reis ik al ruim een week in Duitsland en het stikt hier van refugees uit Ukrayna-vrijwel allemaal dame. Daarvoor zijn hulpposten zat.

De begin propositie hinkt al. Spelfouten met -d/-t overigens ook.

Het gaat erom hoe het personeel van de NS die in de trein loopt/werkt zou reageren als het meisje herkennen van posters, tv of wat voor sociale media dan ook. Het geeft voor mij een beeld hoe het personeel zou kunnen reageren. Het meisje wordt mishandelt door haar vriendje en waarom ze zelf niet naar de politie gaat, heeft een aantal reden maar dat wil/kan ik nog niet verklappen daarvoor moet u het boek lezen als het zover is😉. Het is een complex en ingewikkeld verhaal maar het doel is om de lezers mee te nemen en een kijkje te nemen ‘achter gesloten deuren’.

Reputatie 5

Misschien is vluchten met NS-treinen niet zo'n heel realistisch scenario, denk aan alle treinuitval van de afgelopen tijd. Of de trein is te kort, waardoor het romanpersonage op het station achter moet blijven. Ook de kans dat zij herkend wordt door NS-personeel is erg klein, aangezien het overgrote deel ervan niet controleert en/of door de treinen loopt. 

Reputatie 5

He ik zat er nog even over na te denken. Ik houd zelf erg van lezen en heb zelf ook wel eens korte verhalen geschreven. (Goddank niet over NS daar ktijg ik maar nachtmerries van). Waarom stel je de reiziger in je roman niet centraal? De reiziger die maar hutje mutje als haringen in een ton opeengepropt staat in de trein. De reiziger die daar maar staat te wachten op het perrron omdat er weer vertraging is of omdat de trein veel te kort is zodat hij op de volgende moet wachten.Deze reizigers zullen jouw romanpersonage zeker wel herkennen en bovendien blijft deze situatie de komende jaren wel actueel, want NS heeft geen oplossing op korte termijn hiervoor en van de politiek hoef je ook niets te verwachten.

Reageer