Schoolonderzoek - Impact van het openbaar vervoer op stressniveau van studenten

  • 24 April 2023
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Hallo, 

Op het moment ben ik met mijn opleiding bezig met het in kaart brengen van de mogelijke factoren die te maken hebben met het stressniveau van studenten. Hierbij heb ik de opdracht gekregen om na te gaan wat medewerkers van het openbaar vervoer denken wat zij (het werk wat ze verrichten) voor impact hebben op het stressniveau van studenten.

Het zou mij enorm helpen als jullie hier op kunnen reageren met wat jij denkt wat jou impact is als medewerker van het openbaar vervoer.

 

Alvast bedankt! 


1 reactie

Hoi! Ik zag dat hier nog geen antwoord op was na 10 dagen. Ik ben geen medewerker maar misschien kan ik je wel waardevolle info geven als student zijnde. 

Ik merk als student zijnde dat ik redelijk wat stress ervaar tijdens het reizen naar mijn school, maar ook al van te voren. Vaak de gedachtes zoals:
“rijdt mijn trein wel? Heb ik wel tijdig genoeg in de app gekeken?”
“Ik moet door werkzaamheden de bus nemen, maar deze komen vaak niet opdagen. Nu moet ik uren van te voren al naar school reizen om alsnog proberen op tijd te zijn”

Mijn meeste stressfactoren zijn vooral de combinatie van mijn rooster en de dienstregeling. Ik heb op het moment van schrijven een rooster die vrij onhandig uitkomt tov de dienstregeling. Ik moet daardoor drie kwartier van te voren al op school zijn, of rennen en op de minuut op tijd zijn met geen enkele marge qua vertragingen. Helaas is dit ook een traject die behoorlijk druk is door studenten, maar ook werk-reizigers. Hierdoor is het 80% van de gevallen dat ik moet staan in de ruimte bij de deuren (soms ook derdeklas genoemd). 

Hopelijk kan ik je hiermee verder helpen!

Reageer