Op dit “reizigers-helpen-reizigers” platform worden veel vragen gesteld. Volgens mij is de opzet van dit platform dat vragenstellers worden geholpen.
Wat me steeds vaker opvalt, is dat de gegeven reacties voor een vragensteller niet behulpzaam zijn. Er wordt wat afgekat. Aanvallend/beschuldigend/verwijtend gereageerd.
Er zijn hier "beroepsreageerders” die altijd een mening klaar hebben. Dat is prima, maar kan dat aub ook opbouwend en respectvol? De toonzetting van sommige reacties kan echt niet. Je zou als vragensteller bijna bang zijn, hier een vraag te stellen, omdat je wordt afgezeken.
Als je hier veel meeleest, dan kom je inderdaad vaker dezelfde vragen tegen. Lijkt me geen probleem. Gewoon een nette reactie helpt deze vragensteller.
En als je hier vaak meeleest, zie je ook dat steevast dezelfde mensen reageren met een zure opmerking. Deze mensen zijn waarschijnlijk doorgewinterde slimme ervaren en alwetende personen. Ik hoop van harte dat als zij zelf eens bij een organisatie een vraag moeten stellen, dat zij met meer respect worden behandeld en een net antwoord krijgen.
Gelukkig zijn er ook veel reageerders die goede en behulpzame reacties geven. Wie weet kan dat een voorbeeld zijn voor anderen.
Ik zal hier vast ook weer allerlei bagger over me heen krijgen. Maar ik wilde van mijn kant toch eens proberen de sfeer wat op te krikken op dit platform.
Mijn vraag is dus: kan het aub vriendelijker en netter, zodat vragenstellers echt geholpen worden?