Sollicitatiegesprek voor Veiligheid & Service bij NS

  • 1 March 2023
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

Goedendag, 

Ik heb morgen een gesprek en heb me afgelopen tijd al in de functie verdiept. Nu zou ik graag van mensen die het werk al doen, horen wat jullie dagelijkse taken zijn? Wat houdt de functie in en hoe ervaren jullie het werk?

Mvg Abderr


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Goedendag, 

Ik heb morgen een gesprek en heb me afgelopen tijd al in de functie verdiept. Nu zou ik graag van mensen die het werk al doen, horen wat jullie dagelijkse taken zijn? Wat houdt de functie in en hoe ervaren jullie het werk?

Mvg Abderr

Volgens mij zijn er weinig mensen van V & S actief op dit forum en aangezien u het gesprek morgen al heeft ben ik bang dat er geen reactie gaat volgen.  

Reputatie 7
Badge

Misschien leest @Slidestops dit bericht nog op tijd?

@Abderr Kijk eens op:

en https://www.werkenbijns.nl/werkgebieden/station/veiligheid-service

en https://youtu.be/hH8rn9dvWY4

en google eens op crebo 25409

Misschien voegt het nog iets toe. ;)

Voor de rest zou ik zeggen…. Als je in de etalage staat. Welk cijfer staat daar? ;)

 

 

 

In principe kom je in dienst en bekijk je wat er die dag van je verwacht wordt. 
Je hebt normaal gesproken back-up of flex-dienst.
Backup is statisch op een station, Flex kan op de trein zijn, bepaalde acties of evenementen.

Tijdens je dienst ben je beschikbaar voor de meldkamer. Die kan heel de dag je locatie zien en je aansturen. Dit kan gaan om assistentieverzoeken van de conducteurs, stationspersoneel en dergelijke.
Kan gaan om overlastmeldingen, reizigers zonder kaartje, EHBO etc.

Verder kun je vaak een groot deel van je dienst zelf invullen. Een backup dienst dien je op een station te verblijven, maar hoe je dat doet is grotendeels aan jezelf. Denk hierbij aan rondje lopen, ingangscontrole doen, bij poortjes staan, rondje bij de stationswinkels, rondje perrons.
Hierbij kom je vanzelf vanalles tegen - vragen van reizigers, overlast etc.

Met een flex dienst kun je de trein mee op om te controleren, of wordt je bij een evenement gezet of aan een actie gekoppeld. Evenement kan een voetbalwedstrijd zijn of bijvoorbeeld F1 in zandvoort. Acties zijn grootschalige controles met bijvoorbeeld Kmar, politie handhaving etc.
 

 

Ook wordt je ingezet, ongeacht je soort dienst, bij verstoringen en calamiteiten (naar een aanrijding met persoon toe, busdienst regelen bij grote storing etc).


Dat is het even in een notendop, mocht je nog vragen hebben dan kun je ze gerust stellen

Volgens mij zijn er weinig mensen van V & S actief op dit forum en aangezien u het gesprek morgen al heeft ben ik bang dat er geen reactie gaat volgen.  

Volgens mij maar 1tje en dat ben ik, heeft ie weer geluk gehad :)

 

Misschien leest @Slidestops dit bericht nog op tijd?

Omdat je me tagde wel ja, goed bezig :D 

Reageer