sollicitatieprocedure Hoofdconducteur

• 12 November 2019
  • 8 reacties
  • 2413 Bekeken

Goedendag allen,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie van (hoofd)conducteur, standplaats Eindhoven. Ik heb er serieus veel zin in! Tegelijkertijd vind ik het spannend.. Heb al tijdenlang niet meer gesolliciteerd.

Nu hoop ik dat jullie tips hebben die mij kunnen helpen. Heb mijn 1e telefonisch interview al achter de rug. Binnenkort ronde 2 als ik hier doorheen geraak dan een echt sollicitatiegesprek. Wat voor kwaliteiten/capaciteiten heb je nodig om HC te worden? Ik weet wat mijn eigen kwaliteiten zijn maar om mij zelf te verkopen via de telefoon aan een recruiter vind ik best moeilijk. Je ziet sowieso geen emotie door de telefoon.

Wat mij vooral trekt aan het werk als HC is dat je veel met mensen in aanraking komt. En in diverse situaties terecht kan komen. Het lijkt mij fantastisch om diverse mensen te ontmoeten en er zorg voor te dragen dat iedere reiziger op veilig en op tijd op hun bestemming komt. Hierdoor lijkt mij dat geen dag hetzelfde is.

Waar ik wel beetje tegenop zie is de assessmentdag. Hoe zwaar weegt de uitslag van de assessmentdag mee voor je sollicitatie?

Hoop snel dat er iemand reageert op mijn topic.

Vriendelijke groet,

Steef

8 reacties

Op het forum is al enorm veel te vinden over de sollicitatie procedure en de do's en dont's van het vak. Met de zoekfunctie kun je die vinden. Mocht je nog meer willen weten wat nog niet te vinden is, stel je vraag gerust en er zijn genoeg mensen die kunnen antwoorden.

Alle rondes in de sollicitatie moet je positief afronden. Zo ook het assessment. Als iets niet voldoende is, kun je niet verder met de sollicitatie en is het helaas einde oefening

Ik ga het forum nogmaals afstruinen. Bedankt voor je tip!

@Slidestops sinds een aantal weken zit ik in de sollicitatieprocedure voor hc met standplaats Amsterdam. Sindsdien ben ik dit forum aan het afstruinen naar informatie over alles wat er bij hc komt kijken. Zie jou naam veelvuldig voorbij komen met positieve informatie en snelle antwoorden. Dus dacht laat ik jou nu eens een vraag stellen: 

Wat kan ik verwachten tijdens de medische keuring? 

En wat kan ik verwachten tijdens het arbeidsvoorwaarden gesprek? 

De telefonische belafspraken heb ik beide gehad, helaas was de 2de een videogesprek door de huidige situatie. Psychologisch onderzoek kwam ook een positief advies uit. 

Kan niet wachten om te beginnen met de opleiding en het werken als HC binnen de NS. 

Slidestops, blijf iedereen van informatie voorzien, het word zeker vanuit mijn kant en de aspirant collega's gewaardeerd. 

Medische keuring wordt je even nagekeken en kijken of je fit en geschikt bent voor de functie.
Stelt op zich niet heel veel voor - er wordt gekeken naar je zicht, gehoor, of je kleurenblind bent, bloeddruk, hartslag en geloof ik nog een bmi test. Als je gezond bent, niets om druk over te maken.

Arbeidsvoorwaarden gesprek is enkel en alleen jou informeren hoe de arbeidsvoorwaarden zijn bij NS. Dus wat voor vergoedingen, wat gaat je salaris zijn etc etc. Hier hoef je dus in principe alleen te luisteren. :)

Slidestops, blijf iedereen van informatie voorzien, het word zeker vanuit mijn kant en de aspirant collega's gewaardeerd. 

Thanks, goed om te horen :)

Medische keuring wordt je even nagekeken en kijken of je fit en geschikt bent voor de functie.
Stelt op zich niet heel veel voor - er wordt gekeken naar je zicht, gehoor, of je kleurenblind bent, bloeddruk, hartslag en geloof ik nog een bmi test. Als je gezond bent, niets om druk over te maken.

Arbeidsvoorwaarden gesprek is enkel en alleen jou informeren hoe de arbeidsvoorwaarden zijn bij NS. Dus wat voor vergoedingen, wat gaat je salaris zijn etc etc. Hier hoef je dus in principe alleen te luisteren. :)

Thanks, goed om te horen :)

Dankjewel Slidestops! Verwacht geen problemen qua fysieke gesteldheid. Ben benieuwd wat de startdatum zal gaan worden. 

Nogmaals, dank namens allen voor het voorzien van alle informatie. Precies wat er verwacht kan worden van een NS medewerker. Hoop dit straks ook uit te kunnen dragen. 

Reputatie 2

Okee dit is totaal niet gerelateerd aan de vraag. Maar ik ben door naar het assesment! En ik ben er zo blij mee! 😊💪🏻 SPANNEND! 

Wat tof, PeevdBee. Heel veel succes!!!

Reputatie 2

Ik ben door het assesment heen! Zo blij! 💪🏻😊

Reageer