Skip to main content

Had 'm gelezen en voorbij zien komen. Vind het vrij tendentieus neergezet. Een machinist die over zijn maximaal te rijden uren heen gaat, heeft een enorm probleem. In Spanje zijn ze niet mals met hun regels (zeker niet na dat geval in Santiago de Compostela). Renfe heeft hun machinist ook verdedigd en uitgelegd dat hij niet langer mocht rijden. Het heeft dus niets met ‘niet willen overwerken’ te maken, maar met het strikt opvolgen van de wettelijke regels.


Had 'm gelezen en voorbij zien komen. Vind het vrij tendentieus neergezet. Een machinist die over zijn maximaal te rijden uren heen gaat, heeft een enorm probleem. In Spanje zijn ze niet mals met hun regels (zeker niet na dat geval in Santiago de Compostela). Renfe heeft hun machinist ook verdedigd en uitgelegd dat hij niet langer mocht rijden. Het heeft dus niets met ‘niet willen overwerken’ te maken, maar met het strikt opvolgen van de wettelijke regels.

Typisch weer een geval van de kop die de lading niet dekt. Ik was hem ook al tegengekomen en pas verderop in het artikel wordt aangegeven dat hij gewoon niet verder mocht rijden. Heeft dus niets met geen zin in overwerk te maken.


Had 'm gelezen en voorbij zien komen. Vind het vrij tendentieus neergezet. Een machinist die over zijn maximaal te rijden uren heen gaat, heeft een enorm probleem. In Spanje zijn ze niet mals met hun regels (zeker niet na dat geval in Santiago de Compostela). Renfe heeft hun machinist ook verdedigd en uitgelegd dat hij niet langer mocht rijden. Het heeft dus niets met ‘niet willen overwerken’ te maken, maar met het strikt opvolgen van de wettelijke regels.

Renfe wist natuurlijk wel van te voren dat dit probleem zou gaan ontstaan nadat de de machinist op zijn heenreis 88 minuten had moeten wachten.

De machinist valt misschien niet zoveel te verwijten (behalve dat hij de passagiers niet eerlijk heeft ingelicht) maar Renfe des te meer.


Reageer